I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#984368
Märker ingen ökad förbrukning.
Stämmer bra att växellådan känns som en blandning av normal och sport.
Kör man lite hårdare ligger den kvar lite längre på växlarna innan den växlar upp.
Kör man normalt växlar den som tidigare.
Växlingarna känns snabbare och hårdare när man gasar på.

Mycket nöjd...
#984670
Daniel73 skrev:Märker ingen ökad förbrukning.
Stämmer bra att växellådan känns som en blandning av normal och sport.
Kör man lite hårdare ligger den kvar lite längre på växlarna innan den växlar upp.
Kör man normalt växlar den som tidigare.
Växlingarna känns snabbare och hårdare när man gasar på.

Mycket nöjd...
Takk.. Da får jeg booke time til Sverigeturen senere i sommer. Er det noen som kan anbefale et verksted nord/i nærheten av Gøteborg?
#984731
CaptSabeltann skrev:
Daniel73 skrev:Märker ingen ökad förbrukning.
Stämmer bra att växellådan känns som en blandning av normal och sport.
Kör man lite hårdare ligger den kvar lite längre på växlarna innan den växlar upp.
Kör man normalt växlar den som tidigare.
Växlingarna känns snabbare och hårdare när man gasar på.

Mycket nöjd...
Takk.. Da får jeg booke time til Sverigeturen senere i sommer. Er det noen som kan anbefale et verksted nord/i nærheten av Gøteborg?
Jag fick det gjort hos Stendahls bil i Lilla Edet
#985180
CaptSabeltann skrev:
Daniel73 skrev:Märker ingen ökad förbrukning.
Stämmer bra att växellådan känns som en blandning av normal och sport.
Kör man lite hårdare ligger den kvar lite längre på växlarna innan den växlar upp.
Kör man normalt växlar den som tidigare.
Växlingarna känns snabbare och hårdare när man gasar på.

Mycket nöjd...
Takk.. Da får jeg booke time til Sverigeturen senere i sommer. Er det noen som kan anbefale et verksted nord/i nærheten av Gøteborg?[/

Jeg har forsøkt å bestille optimering for min V60VEA my15, men fått avslag på to verksteder grunnet at bilen er registrert i Norge.?
Mvh Twendor
#985187
Twendor skrev:
CaptSabeltann skrev:
Daniel73 skrev:Märker ingen ökad förbrukning.
Stämmer bra att växellådan känns som en blandning av normal och sport.
Kör man lite hårdare ligger den kvar lite längre på växlarna innan den växlar upp.
Kör man normalt växlar den som tidigare.
Växlingarna känns snabbare och hårdare när man gasar på.

Mycket nöjd...
Takk.. Da får jeg booke time til Sverigeturen senere i sommer. Er det noen som kan anbefale et verksted nord/i nærheten av Gøteborg?[/

Jeg har forsøkt å bestille optimering for min V60VEA my15, men fått avslag på to verksteder grunnet at bilen er registrert i Norge.?
Mvh Twendor
Jeg har ikke undersøkt men regner med det går da min er importert fra Sverige, altså opprinnelig svensk. Oppga du chassisnummer når du forsøkte ? Tror det er forskjellige markedskoder på norske og svenske biler. Noen som kan dele erfaringer?
#985204
Ja, jeg oppgav chassinummer. Og fikk beskjed om at de ikke utførte dette for norsk reg. biler.
Dette må ha endret seg de siste årene, da jeg fikk tilbud fra samme verksted på optimering til min forrige bil. En Xc60 my12.
Har sendt en ny forespørsel, men har ikke fått svar ennå!
Twendor
#985359
Twendor skrev:Ja, jeg oppgav chassinummer. Og fikk beskjed om at de ikke utførte dette for norsk reg. biler.
Dette må ha endret seg de siste årene, da jeg fikk tilbud fra samme verksted på optimering til min forrige bil. En Xc60 my12.
Har sendt en ny forespørsel, men har ikke fått svar ennå!
Twendor
OK.. Kanskje ikke helt enkelt da. Er din bil norsk eller importert slik som min?
#985552
Twendor skrev:Ja, jeg oppgav chassinummer. Og fikk beskjed om at de ikke utførte dette for norsk reg. biler.
Dette må ha endret seg de siste årene, da jeg fikk tilbud fra samme verksted på optimering til min forrige bil. En Xc60 my12.
Har sendt en ny forespørsel, men har ikke fått svar ennå!
Twendor
Bilia I Sverige svarer at de kan gjøre det på min bil:)
#986227
Min er registrert i Norge.
Har ikke fått svar fra de siste jeg har sendt forespørsel til.
Får begynne med 1 års service, og prøve å overtale til en Polestar optimering når man er der med bilen!
Twendor
#987124
Hej

Ställer frågan här om det är någon som optimerat med Polestar i den nya 4-cyl 181 hk med 8-stegade automaten?
Om, hur upplevs bilen? Vad är skillnaden mot original?

Har idag en XC70 D5 (aut) som är BSR optimerad, och går i väntans tider nu och inväntar en V70 Classic Sport med ovanstående kombination. Velar om jag skall lägga in optimeringen direkt eller åka ett tag innan man optimerar...

/ J
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.