I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av perhall
#960452
Fick tips av en kollega i Gävle att vända mig dit istället för till BSR. Vad tror ni? BSR är ju mer etablerat men svårt att hitta något negativt om smoab.se när man kollar runt...
Per
Användarvisningsbild
av crumpets
#960473
Varken BSR eller en mindre aktör kan ju möjligtvis ha all utrustning som krävs för detaljerade tempmätningar inne i motorn, turbovarvtal, m.m. så i princip blir ju kundfordonen deras testflotta. Jag skulle nog inte vågat gå från BSR eller RICA av den anledningen. Fler fordon som rullat med mjukvaran = bättre testad. Släpper de en skräpprodukt kommer det uppdagas väldigt fort på nätet. En sån här liten aktör kanske är sjukt bra, men det blir en mycket större risktagning!
av perhall
#960481
Det är sant. Men BSR kan knappast utveckla allt trim själva heller som de påstår? KOllar man årsomsättningen så finns det knappast utrymme för egenutvecklad mjukvara till alla miljoner (obs överdrift) bilar som de erbjuder trim till...

RICA är ju lite större internationellt.
Per
av Uninium
#960488
Optimerade min förra dieselbil hos smoab utan problem.Utan att veta så kan jag tänka mig att dom flesta mindre aktörer
köper färdiga mjukvaror från en större leverantör.
Användarvisningsbild
av crumpets
#960505
perhall skrev:Det är sant. Men BSR kan knappast utveckla allt trim själva heller som de påstår? KOllar man årsomsättningen så finns det knappast utrymme för egenutvecklad mjukvara till alla miljoner (obs överdrift) bilar som de erbjuder trim till...

RICA är ju lite större internationellt.
Per
Helt sant, men de svenskar storsäljarna bör de utveckla själva eftersom de kontinuerligt söker dessa som utvecklingsfordon. VAG, Volvo, m.fl.
Är det nåt uddamärke håller jag helt med dig, då vet man ju aldrig vem det är de köpt mjukvaran från.
Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?