- sön 25 jan 2015, 09:14
#942747
Antingen kan man göra allt 100% korrekt eller så tänjer man lite på reglerna, det är nog en läggningsfråga. Jag håller dock med dig om att det är superviktigt att kunden VET att det faktiskt är ett brott mot helbilsgodkännandet så att man inte köper säljsnacket rakt av. Det är alltid en viss risk att trimma en bil.
Mwi skrev:Alla har möjligheten att få ett helbilsgodkännande på en bil inom EU, det finns inga hinder för det. Din bil är ju helbilsgodkänd idag så helt klart skall du få ett sånt intyg från BSR att den fortfarande är det, det är ju inte bara pinkoder som skall knäckas......mwi det förutsätter att kunden bryr sig om att bilen ska vara helbilsgodkänd. Ett trim är och förblir en fulmetod att få mer effekt... Ingenstans utlovas att fordonet är helt lagligt efter det. Helbilsgodkännandet flyger ju åt skogen även när du slänger på bredare däck, ballare fälgar, byter ut avgassystemet, sätter på nån cool vinge och tusen andra roliga saker folk gör med sina bilar men som -egentligen- inte är lagligt. Som är såpass marginellt att till och med besiktningen oftast inte ens bryr sig.
Antingen kan man göra allt 100% korrekt eller så tänjer man lite på reglerna, det är nog en läggningsfråga. Jag håller dock med dig om att det är superviktigt att kunden VET att det faktiskt är ett brott mot helbilsgodkännandet så att man inte köper säljsnacket rakt av. Det är alltid en viss risk att trimma en bil.