- tor 11 sep 2014, 06:10
#897563
Hejsan!
Har en lite fråga angående 940 ltt -97 som gått 21xxx.
Har nu fått det konstaterat att topplockspackningen är trasigt :-(O) !
Vit rök vid kall start,
luktar avgaser i ex.kärlet, när man håller i vätska så går de nästintill rakt igenom, blir ett jävla tryck när man öppnar upp locket på kärlet vid varm motor å man ser att kylvätska trycker sig tillbaka in i kärlet till MAX och där sedan slukar den tillbaka allt direkt till MIN,
Så måste ju fylla på med vatten nästintill varje dag för att den är tom..
Tempen står som vanligt rakt upp, inge konstigt med den vill säga
Och lyfter man oljestickan å oljelocket så ser normalt ut, inga prickar eller grädde
Så min fråga är hur nära det är att den kan rasa ihop, någon som har ett hyfsat "rakt svar"? Skulle nämligen behöva åka 15mil för att få den fixad, skulle de funka om man fyller på med vatten ständigt under resan eller är det en dödsfälla redan nu efter dessa symptom som bilen har nu ??:-/
Har en lite fråga angående 940 ltt -97 som gått 21xxx.
Har nu fått det konstaterat att topplockspackningen är trasigt :-(O) !
Vit rök vid kall start,
luktar avgaser i ex.kärlet, när man håller i vätska så går de nästintill rakt igenom, blir ett jävla tryck när man öppnar upp locket på kärlet vid varm motor å man ser att kylvätska trycker sig tillbaka in i kärlet till MAX och där sedan slukar den tillbaka allt direkt till MIN,
Så måste ju fylla på med vatten nästintill varje dag för att den är tom..
Tempen står som vanligt rakt upp, inge konstigt med den vill säga
Och lyfter man oljestickan å oljelocket så ser normalt ut, inga prickar eller grädde
Så min fråga är hur nära det är att den kan rasa ihop, någon som har ett hyfsat "rakt svar"? Skulle nämligen behöva åka 15mil för att få den fixad, skulle de funka om man fyller på med vatten ständigt under resan eller är det en dödsfälla redan nu efter dessa symptom som bilen har nu ??:-/