Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1234973
Schmoyoho skrev:Har normalt lite svårt för detta med att svarta ner detaljer men jag måste erkänna det är en riktigt snygg bil, smakfullt svärtad. Begrep förresten inte effektkurvan du postade tidigare. 430 vadå? Nm känns ju inte som något att skryta om medan 430 hk låter som brutalt mycket.
Tack! Jag försöker hålla ett cleant utséende på bilen.

430 nm är det ja. På en bensin/etanolbil är det rätt mycket. Går ej att jämföras med en diesel. Men det blir betydligt mer senare då jag ska montera större turbo mm.
#1234976
Här kommer lite mera bilder på strålkastarna.
Har kvar att koppla in sidomarkeringsljuset (w5w) på båda strålkastarna för att slippa felkoder då positionsljuset är av ledtyp på facelift. Därefter är dom helt kompatibla med pre-facelift.

Sedan har jag även plockat bort linsen i blinkersreflektorn. Detta för att få ett bättre utséende när man inte använder blinkersen. Jag hade turen att hitta silvervision HY21W lampor istället för orangea HY21W lampor. Normalt sett sitter det H21W lampor i bakom linsen (icke färgade).

Här sitter linsen som jag tagit bort.
Bild

Påbörjat inkoppling av sidomarkeringsljuset.
Bild

Så blir det till slut.
Bild

Och liten jämförelse med mina originalstrålkastare. Visserligen har jag lackat ramen mattsvart på dom gamla men usch vad fula dom är i jämförelse :roll:
Bild


Tvättade bilen tidigare i veckan. Jag fick prova på purple rain efter avfettningen. Har aldrig kört detta på bilen och jäklar vad flygrost och skit jag hade på lacken. :roll: :oops:

Bild
Bild
#1240173
Riktigt snygga framlyktor och snygg v70 för den delen, har också tänkt ta isär framlyktor för att byta reflex och lacka insatser. Såg i något av dina äldre inlägg att man ska vara rädd om två fästen när man "skarvar" ut fogen mellan lykta och lamphus, vart sitter dem? Så att man inte råkar ta sönder clipsen som håller den kromade insatsen eller vad dem nu sitter med.
Sen så undrar jag om det är något mer jag behöver veta inför detta ingrepp? :D

//Andreas
#1265066
Inte uppdaterat på ett tag. Här kommer lite saker jag fixat sedan sista uppdateringen.

Faceliftstrålkastarna monterade.
Bild

Tonat främre sidorutorna lite lätt. Även målat om bromsoken till blanksvart samt klistrat dit brembodekaler fram.
Bild

Förövrigt kommer bilen vara till salu senare i höst. Om någon är sugen. :-D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Volvo v60 2022 plåtskada

Bilen är folierad på höger sida s&[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]