Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1034132
Bänkning har jag ej hunnit göra. Det kommer i sommar! Men kom ju på att jag har glömt att skriva här efter att jag varit hos Autotech. Måste säga att bilen går helt sjukt bra nu för tiden. Körde på ren E85 i somras och det gick undan. Kör på 98 oktan nu i vinter och det rör på sig bra det med. Det går lite "mjukare" med 98 oktan och det är inte lika bra "drag" men det förstår man. E85 är mer "aggresiv". Men fortsättning följer i denna tråd i sommar. Nya fälgar ska inhandlas och ny intercooler som DO88 har på G ska inhandlas.
#1112995
Denesfay skrev:K16 turbo ligger och väntar på sina gemensamma delar för 400 hk kitet :wink: :
Alu Tryckrör/Silikonslangar
Avgasystem
Starkare koppling
Större spridare
Eventuellt diff


Bild
Läser din tråd med intresse! Hur har det gått med de senaste kittet som du skulle montera under sommaren? Bänkat bilen än? Själv har jag just skaffat mig min första uppgradering: ATM:s magnetventil. Blir spännande att se om det blir någon skillnad. Det har sagts mycket positivt om magnetventilen.
#1112999
Planerar att byta avgasystemet med början i Oktober månad. Då ska jag ta hem 3.5" DPn med kat och sedan boka tid på Ferrita. Sedan ska jag antagligen förbi Autotech och mappa om bilen (Autotech ville det) med nytt avgasystem.

Sedan ska jag smida planen för ATM400 setupen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]