Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1075342
Men varför kan du inte ta den motorn som du köpte då som nu visade sig vara en FTT? Kan inte direkt något om dessa motorer så det är därför jag undrar :D eller är det av något annat skäl?
#1075416
Lucif3r skrev:Jamen precis, varför kan du inte ta FTT'n? Den är ju identiskt med FK så när som på tryckklockan till wastegaten.
DayDreamer skrev:Men varför kan du inte ta den motorn som du köpte då som nu visade sig vara en FTT? Kan inte direkt något om dessa motorer så det är därför jag undrar :D eller är det av något annat skäl?
Klart motorn går stt använda men de blir svårt stt få igenon en regbesiktning med Ft motorn pga effekten..

Men jag redan fixat en Fk motor nu så problemet är löst..
#1075476
Ok gött att du hittade en annan motor men annars så är det ju bara att byta tryckklockan så har du ju en LTT eller FTT :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1076833
De går vidare.. Gick lyft ur FT motorn ur 945an i helgen..

Började med att tömma gykolen..

Bild

Bild

Sen bort med ac-kyl, intercooler och kylare..

Bild

Loss med turbon och downpipen..

Bild

Sen kom grannen med sin grävare och positionera sig inför urlyftning..

Bild

Ompositionering då vi fick fel vinkel..

Bild

Nu gick de bättre..

Bild

Bild

Började läcka olja då turbon e satt fast :D

Bild


Och tillslut så var allt ur..

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1076849
Haha ja du kunde ju lika gärna ha tömt ut allt direkt på gatan :P

Går det att montera in AC-systemet i 240in är det ett lätt jobb i så fall? Men du kanske redan har den lycksen original monterat i 240in :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]