Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#678450
Köpte bilen för ett tag sedan men den fick stå ett tag och fixa lite på den då och då. Men nu jevlar ska denna kärring fixa till bilen, bilen besiktades idag och gick igenom med blankt papper och fick beröm då den är 100% rost fri (förutom draget. inga hål bara ytrost).

Vad jag ska fixa:

Byta hastighetsmätare, sammtidigt sätta i den stora färddatorn [x]

Fixa till listerna [/}

Få lite glans på bilen [/}

Byta till framspoilern till 850r [/}

Byta kamrem och ventillyftare [/]

Sätta ditt bakljusrampen från nyare 850 [x]

Byta ratt till sport [/]

Etanolkonvertera bilen [/]

[x] = klart

[/] inte klart

Så här ser bilen just nu:

Bild


Bild


Bild


Bild






Mer bilder kommer inom kort!!

TIpsa gärna vad som kan få bilen vackrare;)
Senast redigerad av 3 olgaus1993, redigerad totalt 0 gång.
#678478
Tycker du ska bygga helt till 95- utseendet :)
Dvs framljus(+lister under), bakljus(edit: såg att det var på listan nu), fram och bakstötis.
Sen om du ska byta till R-front så är det ju nästan krav på att byta till R-vinge också :)

Byta ratt tycker jag dock inte du ska göra, då du förlorar airbagen samt försämrar bältena (jag tror -92orna också släpper på bältet lite vid krock?)
Tycker isf att du ska byta till V70 ratt, som ska passa rakt av vad jag har förstått.

Jaja, det blir nog bra i slutändan 8)
#705852
Börjar Projektet nu istället pga tidsbrist innan. Första updaten då är att jag har fixat en framstötfångare från -95..

Motorn är nerriven för renovering kommer med bilder och tips vad som kan bytas är välkommet!:)

Lackningen blev inte så bra på stötfångaren men får duga. Har även fått in framlysena från -95 men frågan är passar dom rakt på?

Chippade även bilen för 1 månad sen men inte så stor skillnad men man känner av de vid höga varv.

Här är bilder på hur stötfångaren blev:

Bild

Bild

Mobilkamera jag vet..

Fler updates kommer:)
#705862
HiTek skrev:Schysst! Sköj med projekt och fixa bilen! En ordentligt polering och förfining av lack och lister så kommer detta bli bra! :D
Tack så mycket, såg ditt projekt riktigt fin bil asså:D, lister ska lackas om svart:) Polering har gjorts men bilen är lite halvt urplockad då allt nytt ska dit:)

Har tänkt lite på ljudsystem, har ingen erfarenhet av ljud men slutsteg har varit inkopplad förr så kablar är dragna. Så tips på sådant av erfarna skulle vara najs:)
#705943
När det gäller kablar är det inte bara att koppla in bara för att det finns fördraget.
Kablarna(ström) måste dimensioneras efter effekten på slutsteget/en. Detta är viktigt, annars kan du i värsta fall få kabelbrand.
Så om du vill använda kablarna som finns, försök mät hur grova dom är, och dimensionera slutsteget/en efter det. Det finns många tabeller på nätet som visar ungefär hur grova kablar man bör ha. OBS. man kan ALDRIG ha för grova kablar, så länge man säkrar av kabeln med rätt säkring (något större än vad slutsteget har, eller slutstegen tillsammans om du har flera).

Sen har vi ju det här med olika märken... Det kan jag skriva en roman om, men det har andra redan gjort runt om på nätet, så jag avböjer det och hänvisar snällt till google :P

Om du bara vill ha lite ljud så behöver du inte sätta dig in så jättemycket, men du bör iaf skaffa dig en grundkunskap(enkelt) så du förstår hur kablar osv hänger ihopp.
Vill du därimot ha lite värre grejor så råder jag dig till att läsa om det mesta, allt ifrån dämpning av bilen till val av antal högtalare och storlek på baslåda osv osv :)
Ett tips är följande: En väldämpad bil med "skit"ljud låter ofta bättre än en odämpad bil med "värstinggrejor". Tyvärr är dämpning dyyyrt :(

Slutligen, tänk på följande: Ett bra slutsteg är a och o. Pengarna bör satsas på ett ordentligt steg - inte en fet bas.
Ex. jag hade ett steg för uhm, 3000kr tror jag det var, som jag drev en billig 12a för 500kr med, och jag kan lova att jag spelade skiten ur dom flesta med dyrare bas och sämre steg.

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]