Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#673931
Dieselsmurfe skrev:Trevligt Med fjärrlås. Jag såg nu att du hade plåtisar på v70in till vinterdäcken. Jag har ett par alu om du är intresserad :)
Jag har faktiskt inget emot plåtisar på vintern. Men jag ska skaffa nya sommarfälgar under vintern hade jag tänkt, så då blir det ev. vintersulor av turbo-fälgarna till nästa säsong, om dom inte ska tillbaka på 855an tills dess :)
Så näe, för tillfället är jag ej interesserad, tack ändå :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#673940
Kom lite paket idag :D

Bild



Det blev:
6L olja, ingen aning om märket är bra dock (köptes på skruvat), men lär vara bättre än vad som är i V70in nu.
Oljefilter
Oljefiltersavdragare, kan säkert vara bra och ha.
Insugspackning
Bränslefilter
Övre motorfästet
Snöborste! Vintern är ju snart här :(
Öppet Luftfilter, brumbrum :)

Stödrondell till borrmaskin.
Polersvampar till ovanstående
Slippapper till ovanstående
En grov trissa för och slipa bort rost och skit
Ståltrådsborste

Ej på bild: LEDs till instrumenthuset :)

Jag väntar fortfarande på ett paket med 2 sprayburkar (japp, bor i en sån skithåla att det blir billigare att beställa än och åka och köpa i affär)
Sen blir det vevhusventilationsrengörning och oljebyte 8)

Det var väl allt tror jag. :-)-)
Senast redigerad av 1 Lucif3r, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#674105
Så här såg planen ut för ikväll: Byta motorfäste, montera luftfiltret och byta instrumentbelysning.
Det här blev gjort: Byta motorfästet.

Tog ju bara urm.... typ 4½h :roll:
Fyfan va det krångla.
Först bort med original, som jag redan visste skulle ge mig bekymmer. Började med att försöka knacka/pressa ur den, men i brist på lämplig pressanordning så fick det bli sågen...... om jag hade haft någon som fick rum...
Så det fick bli handsågning med ett sticksågsblad (aj...).
Sen skulle jag dit med det nya... Högra sidan gick kanon, men vänstra sidan.... Hur jag än bar mig åt så var hålet för litet för fästet -.-
Jag måste ha gjort något fel, men jag vetefan vad det skulle kunna vara.
Nåja, efter några timmars jävlandes så hamna den där den skulle iaf.

Här kommer en bild på mig under monteringen:
Bild
:lol:

Och så här blev det till slut iaf:
Bild
Och japp, mitt motorrum ser ut som skit 8)


Nu lär jag nog låta mina händer vila någon dag, sen blir det luftfilter och instrumentbelysning.... Undrar vad som kommer och bli och jävlas då :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#675059
Tror jag har dragit på mig en förkylning eller nått. Mår piss och har noll energi >_>

Men idag masa jag mig ut i garaget och monterade luftfiltret iaf :)

Fick bli såhär:
Bild

Inte direkt den snyggaste monteringen men funktionsdugligt iaf. Jag hade tyvärr inte råd med en värmeplåt så det får bli senare.
Och åter igen, nej mitt motorrum är inte snyggt, men det kommer bli lite bättre sen när jag börjar riva ner saker för vevhusventilationen iaf :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#675708
Såja, då var instrumentbelysningen fixad också.

Bild

Tycker det blev och se rätt så fräscht ut :)
"varför böt du inte till färddatorn också?" Det var tanken, men dom LEDsen jag köpte passade tydligen inte... Får fixa det senare.

Spridningen är bättre i verkligheten. Hade inget stativ så fick köra med lite för snabb slutartid för att få en någorlunda skarp bild :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#679437
Startade upp 855an idag för första gången sen inköp.
Den startade direkt men... Den betedde sig rätt underligt :???:
Den tvärdog några gånger helt utan anledning, vilket iofs kan bero på att den stått så pass länge. den vibrerade också något kopiöst, såg ut som motorn skulle slå några frivolter. Nog för att övre motorfästet är i uruselt skick, men inte SÅ dåligt :lol:

Men det märkligaste va att den gick aldrig upp i värme. Dock vitrök den något fruktansvärt och vattnet försvann rätt fort, så den borde ju ha gått upp i värme :???: (hur många liter rymmer kylsystemet förresten?)
Det var väldigt dåligt tryck i kylsystemet också, dvs raka motsatsen till vad det "ska" vara på den (det rök dock lite ur expansionskärlet).

Den verkade heller inte pressa ur sig någon olja vad jag kunde se heller.

Sen efter en stund började turbon ryka något kopiöst :/ Då stängde jag av för att inte döda turbon, om det nu inte redan är fel på den dvs.

Inga av dessa fel var där vid hemkörningen av bilen i maj.

Någon som har någon tanke om detta? Kan det enbart bero på att bilen stått så "länge"? Dom sympton som bilen visade nu tycker jag inte riktigt stämmer överrens med taskig toppackning, men det kanske det gör?

Övriga upptäckta fel: Handbromsen tar ungefär lika bra som luftmotståndet :roll:
Fotbromsarna tar lite bättre, men inte så mycket :P

Så en ordentlig renovering av bromsarna kommer behövas innan den bilen sätter sin fot (däck?) på en väg iaf :lol:
#679479
Tog mig i kragen och böt bränslefilter på V70in också.
Det gick FAKTISKT relativt bra! Har läst om folk som haft problem med att sina anslutningar gått sönder osv. Mina slangar kom av hur lätt som helst :D (och dom var inte ens tejpade!)

Men... Inget går ju 100% smidigt med gamla bilar... Det som hände mig var att skruven till hållaren gick av. Men det är ju inte så farligt, bara borra ur och sätta ny bult+mutter (dock hade jag av en borr i processen, men men...)

Nåja, jag tog lite bilder iaf! :mrgreen:

Gamla fula filtret står och skäms efter att ha stänkt ner mig med bensin
Bild

Fint fäste?
Bild


Näe, tyckte inte jag heller, så jag renoverade det lite:
Bild

Nya filtret+fäste monterat, ursäkta armen :oops:
Bild
Ne, jag har inget läckage. Det var det gamla filtret som pissa ner slangarna lite vid demonteringen :P

Lacken på fästet är inte direkt snyggt lagd, men vafan, det är ju typ bara jag och bes. mannen som kommer se det iaf (förutom på bild då) :mrgreen:

Ingen märkvärdig update direkt, men en update iaf :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen