Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#760111
Lucif3r skrev:USA front sitter som en käftsmäll på gamla 740s :)
De gör ju de! :)
Knekten skrev:Jävla fint bygge, måttligt avundsjuk.
Vart fick du tag på fronten? Letat som en galning efter en!
Och baklyktorna, vart i helvete fick du tag på dem?
Tackar! kul att du gillar de.

Jadu, fronten köpte jag av en jag känner som haft ett par som han fixat upp och sålt. en dag skrev han och sa att han hade en front över med nya positionsljus, blinkers och så och sen hade han sparat de bästa från alla usa fronter han haft, så den var nyrenoverad och frontplåten var blästrad och lackad så jag slog till jävlar direkt han sa vad han skulle ha för den

Bakljusen köpte jag från USA, satt och kollade ett amerikanskt forum och såg att dom hade nykommit ut så skrev till han och köpte dom direkt!
päpplet skrev:Helt klart så ska du ha orangea bakljus, ser betydligt fräschare ut med dom :D Kromet är plastlister så dom ska du nog inte försöka polera mer än att du kan testa lite försiktigt i nåt hörn.
Blir USA bakljusen ja, tycker dom passar bättre till stuket jag ska ha :) joo förstog att de var något sånt, hade varit nice med jävligt blankt krom på bakljusen
SA4AQS skrev:Plasten lär inte skydda mot svetsloppor.

Och självklart ska du ha dom oranga lyserna.
Nja kanske inte svetsloppor, men rondellsprut och skit borde de skydda mot

Blir USA bakljusen ja

Kommer lite bilder idag!

Bild
Usa bakljusen monterade
Bild
Köpt nya däck 205/40 17
Bild
Krängt dit dom!
Bild
Passade även på att putsa lite
Bild
Sen inhandlade jag en 5 bands equalizer
Bild
Sen då jag väl fått i en Equalizer så fick jag i en NOS 7 bands så jag kunde inte låta bli att köpa den oxå
Bild
Båda 2
Bild
Instruktionsböcker: -82 och -83 TD
Bild
Sen lite andra grejer som Kulskydd och träpaneler (vet dock inte om trä passar till grön inredning, men dom var billiga så köpte dom bara för att)
Bild
Kommer göra sig fint i bilen

Har även fortsatt lite smått med rostlagningen och slipat nå ytrost, orkade dock inte ta bilder på sånt utan bilder kommer då jag svetsat istället

Allt för den här gången
#761252
Som vanligt fint bygge med fin puts :-)

Stereo grejerna måste vara riktigt svåra att få tag i eller?
Var säkert inte vanliga ens när 760 var ny.

Fick du tag i dom i Sverige eller är det från Usa kan gissa att dom var lite vanligare där.

Med vänlig hälsning,
Andis
#762401
Equalizers och framför allt förstärkarna brukar vara lättare att hitta då de oftast sitter kvar i bilarna (vanligast på lite dyrare modeller som turbo och 760) men stereon är ofta utbytt och kastad.

Själv hade man sån tur att den feta CR-4041an med "Microprocessor Tuning System" följde med bilen så den var bara att montera dit igen + en EQ som fanns på hyllan :mrgreen:
#762456
päpplet skrev:Equalizers och framför allt förstärkarna brukar vara lättare att hitta då de oftast sitter kvar i bilarna (vanligast på lite dyrare modeller som turbo och 760) men stereon är ofta utbytt och kastad.

Själv hade man sån tur att den feta CR-4041an med "Microprocessor Tuning System" följde med bilen så den var bara att montera dit igen + en EQ som fanns på hyllan :mrgreen:
Tur du hade :-)

Kul att föregående ägare behållit stereon.

Med vänlig hälsning,
Andis
#762898
päpplet skrev:Equalizers och framför allt förstärkarna brukar vara lättare att hitta då de oftast sitter kvar i bilarna (vanligast på lite dyrare modeller som turbo och 760) men stereon är ofta utbytt och kastad.

Själv hade man sån tur att den feta CR-4041an med "Microprocessor Tuning System" följde med bilen så den var bara att montera dit igen + en EQ som fanns på hyllan :mrgreen:
En sån stereo skulle jag med vilja ha :)
Andis skrev:Som vanligt fint bygge med fin puts :-)

Stereo grejerna måste vara riktigt svåra att få tag i eller?
Var säkert inte vanliga ens när 760 var ny.

Fick du tag i dom i Sverige eller är det från Usa kan gissa att dom var lite vanligare där.

Med vänlig hälsning,
Andis
Tackar! :)

Man fick leta lite men till slut så fick man tag i de, men en NOS equalizer är väl inte de lättaste att få tag i längre.

Allt förutom bakljusen är köpt i Sverige
Bjursingen skrev:Vart fa. hittar du alla grejor nånstans :roll: :D
Blocket, tradera och diverse forum ;)

Liten update då

Började med att jag mekade lite och bestämde mig för att byta startkontakten, sagt och gjort så blev den bytt och jag tänkte prova om den startade. så jag monterade batteriet och vred på nyckeln och den startade nästan direkt! har varit tungstartad som fan tidigare, och nu funkar torkarna som dom ska. så tog och luftade den lite och ställde den närmare garaget sen så man slipper massa förlängningssladdar då man ska göra något i den :)

Och nu till bilderna

Bild
Trä mot grön inredning
Bild
Efter luftningen då den hamnade lite närmare garaget
Bild
Spolade av den lite skit oxå
Bild
Köpte nå sån där kromlist och kletade dit på rampen, vart bättre än tidigare iaf
Bild
Krom
Bild
Fick tag i en NOS balanskontoll oxå
Bild
Nån som vet om de finns nån typ ekonomiplåt till just de här vecket i golvet? har försökt knacka till en egen bit men får inte till de, och självklart ska vecket vara kvar och inte ersättas med slät plåt!

Allt för den här gången
#762910
Härligt med nya bilder :-)

NOS balans kontrollen tyckte jag var jätte spännande och häftig knapp när jag var liten.

Mamma hade en sån i sin Volvo 144 Grand De Lux Fuel Injection.

Kul att du fick tag i en. Är den helt ny? Finns dom fortfarande kvar i lager på Volvo?

När jag ser inredningsbilden ser jag att du har den mer avancerade värmeanläggning än den som brukar sitta i 740 ska du fixa igång den igen med AC ?

Med vänlig hälsning,
Andis
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]