Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#745424
Lucif3r skrev:Jaha, är D24an 6a :shock: . var övertygad om att det var en 4a... Nåja, diesel är bara skräp oavsett natal cylindrar iaf :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
D20 är däremot 4cyl, det är en kapad version av D24 som hamnade i 240 främst i finland
#745685
D24freak skrev:
Lucif3r skrev:Jaha, är D24an 6a :shock: . var övertygad om att det var en 4a... Nåja, diesel är bara skräp oavsett natal cylindrar iaf :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
D20 är däremot 4cyl, det är en kapad version av D24 som hamnade i 240 främst i finland
D20 är 5cyl motor!
#746136
Eirike93 skrev:5 ventiler per cylinder? :???:
Va?
Eirike93 skrev:Det Lucif3r menade var att där ej finns några bakljus med helvitt där uppe till 700, som det gör till 240! :P

Kan hålla med också, helvitt på de två yttersta, kanske alla, hade varit snyggt!
Nästan så orangea blinkers hsde varit snyggare på din :)
Vill bara ha vitt på blinkers och backljus, för helvit rad tycker jag inte passar mot reflexrampen
Tycker de blev ganska bra med vitt sen sticker de ju ut lite, orange blinkers kan de vara om jag får i USA bakljus med krom :)
Lucif3r skrev:Synd att dom vita blinkersglasen inte stämmer överrens med bakljusen för 5 öre... Sen är ju riktigt tråkigt att det inte finns bakljus som till 240, med helvit övre rad.

760 90- ljusen skulle sitta som en fläskläpp dock :wink:
Joo de är ju lite synd! tycker de är ganska bra för annars skulle ju alla åka med sånna bakljus, man vill ju sticka ut lite ur mängden

Nja men de stämmer ju inte med åren på bilen eller vad man ska säga, sen vill jag inte kapa bort plåten bakom bakljusen heller. allt ska gå att återställa till original :)
Bjursingen skrev:Ser jäkla bra ut! :D
Tackar! :)

Har fått lite gjort i helgen

Bild
Inhandlat lite avgas
Bild
Även toningsspray och tonat lite backljusglas
Bild
Silver
Bild
Svart
Bild
Monterat avgas
Bild
Dieselböj såklart!
Bild
Brukar egentligen vilja ha lite mer snekapat men tycker de vart riktigt bra ändå!
Bild
Bild
Provade svarttonade backljusglas, men tycker de vart för svart.
Bild
Avslutar med en bild i vårsolen.

Allt för idag!
#747172
Dieselsmurfe skrev:Allting går ju mot backen :) så det där vart bra tycker jag :)
Tackar! :)

Har köpt på mig lite grejer nu i veckan så blir några bilder!

Bild
Fick hem de här i måndags
Bild
Lite skillnad? blir skönt att slippa svetsa dom
Bild
Blir bra!
Bild
Handlat ett jalusi
Bild
Jalusiet monterat, även liten skylt bak

Allt för idag!
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

Om jag minns rätt så fick de byta ett c[…]

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]