Tidiga 760 har jag alltid varit lite svag för, särskilt alla som hade grillemblem med "GLE" eller "Turbo". Den är riktigt fin, den gröna. Var rädd om den!
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.
SEpaket skrev:Tidiga 760 har jag alltid varit lite svag för, särskilt alla som hade grillemblem med "GLE" eller "Turbo". Den är riktigt fin, den gröna. Var rädd om den!
Joo dom är nice! dom gröna börjar inte vara allt för vanliga längre, speciellt inte första årsmodellen så den kommer tas väl hand om!
eccy243 skrev:Men... D24an är sexcylindrig. :)
Joo annars hade de ju varit en 1,6 :)
Lucif3r skrev:Lite svårt att köra 3 turbos på en 4 cyl. 1, 2 eller 4 är det man kan köra, men en turbo per cyl. är nog inte så värst bra, och framförallt onödigt
På en 6a kan man köra 3, då har man en turbo per 2 cyl, samma som det blir med dubbelturbo på 4cyl.
D24an är ju en sexa, men kommer att få vara en turbo på den ändå! :)
Andis skrev:Nej måla motor rummet nu när du byter motor
Blir så snyggt.
En kompis pensel måla sitt motorrum med ljus grå färg var någon lite mer stryk tålig version som vart jämn och fin vart mycket bra ljust och trevligt i motorrummet men ändå inte som vit där allt syns. kanske ett tips till dig.
D24 ska du inte göra något riktigt kul och annorlunda med den bygga den som man gör på dagens dieslar bygga den med dubbla små små turbo aggregat på den som börjar ladda direkt från tomgång. Eller kanske till och med 3 st turbo aggregat som BMW har på sina 550 diesel med raka 6 or i. Den matar ur sig 381 hk och 740 Nm.
Se videon på accet.
Med vänlig hälsning,
Andis
Nja är så kräsen så om jag lackar om motorrummet så kommer jag börja slipa ner och lacka om hela bilen, och de orkar jag inte göra nu :)
Den dagen motorrummet lackas så kommer de sprutas i originalfärgen 178 grön.
Hade varit fränt men ska försöka få den här som en original diesel (förutom att tidiga 760in bara var TD, de var 740 GLE som blev TDIC) så kommer att få vara original turbo på den, men måste säga att de verkade vara bra med krut under huven på den där BMW'n på filmen :)
Liten update idag oxå
Tagit ur hatthyllan och sånt
Såg att de var mögel på ena bältet så tog ut de, ska se om jag var nog smart att spara från den vita
Monterat bagagedämparna, nu slipper man få luckan i huvudet då man håller på där
Hatthyllan var lite skitig
Provade tvätta upp den lite, är kvar men vet inte om de är solbränt eller ingrott skit. vågade inte gnugga allt för mycket med rengöringsmedel då jag inte vill förstöra den
Flyttade voltmätaren och satte dit laddtrycksmätaren, blev fint!
Lucif3r skrev:Jaha, är D24an 6a :shock: . var övertygad om att det var en 4a... Nåja, diesel är bara skräp oavsett natal cylindrar iaf :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nu har du lärt dig nått nytt ;) Hörredu inte svära i kyrkan (N)
Har väl inte gjort allt för mycket men blev en liten grej gjord idag iaf så blir liten update!
Fick hem dessa idag. såg bra ut dock var jag väl inte imponerad över kromet som var kromdekal med massa bubblor och sånt :?
Synd att dom vita blinkersglasen inte stämmer överrens med bakljusen för 5 öre... Sen är ju riktigt tråkigt att det inte finns bakljus som till 240, med helvit övre rad.
Lucif3r skrev:Synd att dom vita blinkersglasen inte stämmer överrens med bakljusen för 5 öre... Sen är ju riktigt tråkigt att det inte finns bakljus som till 240, med helvit övre rad.