Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#739803
Tidiga 760 har jag alltid varit lite svag för, särskilt alla som hade grillemblem med "GLE" eller "Turbo". Den är riktigt fin, den gröna. Var rädd om den!
#740157
SEpaket skrev:Tidiga 760 har jag alltid varit lite svag för, särskilt alla som hade grillemblem med "GLE" eller "Turbo". Den är riktigt fin, den gröna. Var rädd om den!
Joo dom är nice! dom gröna börjar inte vara allt för vanliga längre, speciellt inte första årsmodellen så den kommer tas väl hand om!
eccy243 skrev:Men... D24an är sexcylindrig. :)
Joo annars hade de ju varit en 1,6 :)
Lucif3r skrev:Lite svårt att köra 3 turbos på en 4 cyl. 1, 2 eller 4 är det man kan köra, men en turbo per cyl. är nog inte så värst bra, och framförallt onödigt :P
På en 6a kan man köra 3, då har man en turbo per 2 cyl, samma som det blir med dubbelturbo på 4cyl.
D24an är ju en sexa, men kommer att få vara en turbo på den ändå! :)
Andis skrev:Nej måla motor rummet nu när du byter motor :-)

Blir så snyggt.
En kompis pensel måla sitt motorrum med ljus grå färg var någon lite mer stryk tålig version som vart jämn och fin vart mycket bra ljust och trevligt i motorrummet men ändå inte som vit där allt syns. kanske ett tips till dig.

D24 ska du inte göra något riktigt kul och annorlunda med den bygga den som man gör på dagens dieslar bygga den med dubbla små små turbo aggregat på den som börjar ladda direkt från tomgång. Eller kanske till och med 3 st turbo aggregat som BMW har på sina 550 diesel med raka 6 or i. Den matar ur sig 381 hk och 740 Nm.

Se videon på accet.
Med vänlig hälsning,
Andis

Nja är så kräsen så om jag lackar om motorrummet så kommer jag börja slipa ner och lacka om hela bilen, och de orkar jag inte göra nu :)

Den dagen motorrummet lackas så kommer de sprutas i originalfärgen 178 grön.

Hade varit fränt men ska försöka få den här som en original diesel (förutom att tidiga 760in bara var TD, de var 740 GLE som blev TDIC) så kommer att få vara original turbo på den, men måste säga att de verkade vara bra med krut under huven på den där BMW'n på filmen :)

Liten update idag oxå

Bild
Tagit ur hatthyllan och sånt
Bild
Såg att de var mögel på ena bältet så tog ut de, ska se om jag var nog smart att spara från den vita
Bild
Monterat bagagedämparna, nu slipper man få luckan i huvudet då man håller på där
Bild
Hatthyllan var lite skitig
Bild
Provade tvätta upp den lite, är kvar men vet inte om de är solbränt eller ingrott skit. vågade inte gnugga allt för mycket med rengöringsmedel då jag inte vill förstöra den
Bild
Flyttade voltmätaren och satte dit laddtrycksmätaren, blev fint!

Allt för idag!
#744452
Lucif3r skrev:Jaha, är D24an 6a :shock: . var övertygad om att det var en 4a... Nåja, diesel är bara skräp oavsett natal cylindrar iaf :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nu har du lärt dig nått nytt ;) Hörredu inte svära i kyrkan (N) :wink:


Har väl inte gjort allt för mycket men blev en liten grej gjord idag iaf så blir liten update!

Bild
Fick hem dessa idag. såg bra ut dock var jag väl inte imponerad över kromet som var kromdekal med massa bubblor och sånt :?
Bild
Petade lös blinkersglasen
Bild
Monterat dom vita
Bild
Provade dit på bilen.

Allt för idag!
#744532
Lucif3r skrev:Synd att dom vita blinkersglasen inte stämmer överrens med bakljusen för 5 öre... Sen är ju riktigt tråkigt att det inte finns bakljus som till 240, med helvit övre rad.

760 90- ljusen skulle sitta som en fläskläpp dock :wink:
Finns visst med helvit övre rad till 240 :) http://www.vparts.se/se/volvo-240-260/v ... e-rad.html
#744551
Det Lucif3r menade var att där ej finns några bakljus med helvitt där uppe till 700, som det gör till 240! :P

Kan hålla med också, helvitt på de två yttersta, kanske alla, hade varit snyggt!
Nästan så orangea blinkers hsde varit snyggare på din :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18
Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]

XC90 eller V90CC

Jag köpte en V90 CC i maj 2023, som ersä[…]

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]