Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1184815
Kan man köra det där megaiurs-medlet på vanlig plast också? Plasten som täcker batteriet och "plenum":et/torkardiket på min bil är exponerat för väder och vind och ser grådassig ut i lite olika toner. Tänkte om det går att svärta ner den lite, eller finns det andra/bättre medel du kan rekommendera då? Känns som samma plast som XC70 har på karossen, eller ungefär samma som jag tror du har på dina dörrlister...?
#1184900
Nexus skrev:Du har inte funderat på polera generatorn? 8)
Tanken har funnits. Men jag är inte så mycket för högglanspolerat, tycker det passar bättre med borstad yta i så fall.



Schmoyoho skrev:Kan man köra det där megaiurs-medlet på vanlig plast också? Plasten som täcker batteriet och "plenum":et/torkardiket på min bil är exponerat för väder och vind och ser grådassig ut i lite olika toner. Tänkte om det går att svärta ner den lite, eller finns det andra/bättre medel du kan rekommendera då? Känns som samma plast som XC70 har på karossen, eller ungefär samma som jag tror du har på dina dörrlister...?
Ja du kan ta det på all plast.
#1185224
White skrev:
Danne12 skrev:Tja.
Du har inget tips vad man kan använda till gummilisterna på utsidan av rutorna? Han som polerade min bil sket i att maska dom så dom är inge vackra nu. Sen skulle jag vilja fixa till plasten i torkardiket så den blir svart igen.
Detta är det bästa medlet jag testat:




Bild
Tack för svar. Det där medlet gör alltså dassiga lister fina?
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 275
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]