Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
#652531
Den här bilen drog 1,3liter/mil blandad körning helt original när vi köpte den för fem år sedan.
Nu efter alla modifieringar med chip, laddtryck, kat, avgassystem, luftfilterburk, vevhusventilation, sköljning av lådan ett antal
gånger och regelbundna servicar var 750e mil blev siffran 1,08liter/mil blandad körning! Detta tycker jag är bra för en gammal turbo
med automatlåda och drygt 20,000 mil på mätaren! 8)

Har kollat några tankningar nu, och förbrukningen har alltså sjunkit drygt 2dl/mil mot original samtidigt som effekten ökats med
ungefär 40Hk.
Användarvisningsbild
av White
#652592
Dalmans skrev:Grymt sa grisen!
Jepp! :-)-)
Började misströsta en smula med att få ner förbrukningen! :(
B230FK är ju inte kända som några snåla maskiner precis! :P Provade allt, men med annan kat och fullflödessystem kom hela
minskningen som ett brev på posten verkar det! :D



Lucif3r skrev:Ja, mindre soppa förbrukning är ju väldigt välkommet med dagens soppa priser...
Min gamla 945a med B230FB drack ungefär 0.75l/mil, men den var manuell och ingen turbo då :P
V70in har jag inte vågat räkna ut... mätaren sjunker väääldigt snabbt iaf :lol:
Vår 745 med B230F tar inte mer än 0,75l/mil långtur heller, 1,0l/mil blandat!
Egentligen får det vara vilket det vill med 945 CLASSICEN då den bara används som entusiastfordon, men visst är 2dl/mil minskning
välkommet! :wink:
Användarvisningsbild
av White
#652701
Dalmans skrev:Jag tänker lika som dig. Jag åker inte en R bil för att det ska va billigt. Min gröna går iof på 0,85 trots bus men försäkringen är ju rätt hög i jämförelse med andra bilar.
Jo, ur rent ekonomiskt perspektiv bör man kanske välja andra bilar än dessa. Men sedan är ju pengar inte allt, man måste ha lite
skoj i livet med! :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 275
Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

Startproblem varm motor S70

Hej! Jag har sedan en tid tillbaka skaffat mig en[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]