Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#601137
Candypig skrev:Fin Bil....och gött med nya grejer! Såg att du hade xtra oljekyl fram...hur sitter den...alltså kan du ta nån bild på det
så jag kan se fästena, har funderat på att införskaffa sån med fattar inte hur den ska sitta framför alla kylare, har samma som du med turbo + ac. :-)-)
Tack! :D

Jo, jag har efter hand sedan jag köpte den för drygt fyra år sedan bytt ut eller gjort vid i princip allt som varit "sådär".

Nu är min extrakylare till automatlådan så du tänker på det. :)
Jag kan säga att jag funderade länge på hur jag skulle fixa fastsättningen av den, till slut tillverkade jag en extra balk som sitter skruvad mellan rambalkarna framför AC-kylet. Jag använde mig av bultarna som håller bärjärnen för att fästa extrabalken.

Lite bilder på det:
Bild

Bild

Bild

Bild
#617373
Det har gjorts lite smått och gott här i vinterkylan...





Det har hamnat ett CLASSIC emblem på bakluckan, tycker det blev snyggt med lite krom i aktern med.
Bild

Bild




Har fått ett nytt batteri på reklamation då det gamla aldrig funkat riktigt och gav helt upp efter drygt ett år.
Bild




Ny tvärbalk har det också blivit då den gamla var lite sprucken i plasten vid ena gängan till övre kylarfäste.
Gammal sprucken.
Bild


Ny fin med nya fästvinklar till strålkastarna, direkt från Volvobutiken.
Bild

Bild




Då jag skaffat nytt batteri och fräschat upp batterihyllan, fick det bli nytt fäste med.
Bild

Bild




Då jag nu lagt ner lite arbete i motorrummet kan jag ju inte ha ett Kolkanisterfäste som ser ut så här.
Bild


Blästerskåp och ny lack, sedan blev det så här.
Bild

Bild

Bild

Bild


Bild







Tycker det börjar se ganska snyggt och städat ut i maskinrummet nu.
#618142
Tack tack! Kul att du gillar bilen! :D

Tack för tipset!
Har faktiskt haft funderingar på både den "vanliga" vingen och V90 vingen, men efter mycket övervägande har jag bestämt mig för
att jag inte vill ha någon. Inte för att det inte är snyggt, utan för att jag gillar när det är väldigt diskret.
#619675
Då så...
Har varit och inhandlat lite saker i dag inför kommande indragning av kylvätskenivågivarkabel (långt ord!) i kupèn. Troligen blir det
kabeldragning och inkoppling i morgon. Kommer dra några extra kablar, till bla oljetempmätare, när jag ändå håller på.

Började redan i dag att reka var jag ska dra in sladdarna genom torpedväggen. Sitter ju en genomföring med lediga uttag i samma
sida som expansionskärlet, där verkade vettigt att dra in sladdarna. Visst! Ända tills jag fick ner handskfacket och såg allt jäkla skit
dom lyckats proppa in där bakom! :o Det var ju lite mer än vad jag varit van vid på både 745an och den andra 945an, här var ju
smockfullt! :P

Aja, upp med handskfacket igen och kollade lite på förarsidan. Där är ju redan jäkligt ont om vettiga genomföringar då jag redan har
både laddtrycksmätare och oljetrycksmätare indragna här. :? Men när jag låg där och rotade under instrumentbrädan upptäckte
jag en ledig stump, ganska grov, robotslang som satt i en genomföring, den hade jag inte sett tidigare! Kollade även ute i
motorrummet, och se där... bakom alla andra robotslangar, dragna längs torpevväggen, låg resten av den tomma robotslangen gömd! :D
"Färdig mat", så att säga! :-)-)



Grejer som ska användas i morgon: (Robotslang som kablarna ska dras i är inte med på bilden)
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 275

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]