Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1178598
DayDreamer skrev:Utgått.... Vad tusan blir det egentligen :shock: så jäkla trist att allt ska utgå, som då jag skulle ha o-ring till oljestickan nä den har utgått så du måste köpa en ny oljesticka för 350 kr.... :-O) i h-vete eller :lol: (S)
Ta måtten på O-ringen så fixar jag en ny helt gratis till dig! :-)-)
#1178643
DayDreamer skrev:Utgått.... Vad tusan blir det egentligen :shock: så jäkla trist att allt ska utgå, som då jag skulle ha o-ring till oljestickan nä den har utgått så du måste köpa en ny oljesticka för 350 kr.... :-O) i h-vete eller Bild (S)
Små reservdelar utgår ju mer och mer. Byt rubbet heter det nu.

Jag skulle ha några kopparbrickor för ett tag sedan och svängde in på OK. Som tur var stod en tant som jobbat där länge vid kassan. "Kopparbrickor, det var länge sedan någon frågade, var kan lådan vara?" Men jag lämnade med rätt brickor i alla fall!
Användarvisningsbild
av White
#1178648
frasse4 skrev:
DayDreamer skrev:Utgått.... Vad tusan blir det egentligen :shock: så jäkla trist att allt ska utgå, som då jag skulle ha o-ring till oljestickan nä den har utgått så du måste köpa en ny oljesticka för 350 kr.... :-O) i h-vete eller Bild (S)
Små reservdelar utgår ju mer och mer. Byt rubbet heter det nu.

Jag skulle ha några kopparbrickor för ett tag sedan och svängde in på OK. Som tur var stod en tant som jobbat där länge vid kassan. "Kopparbrickor, det var länge sedan någon frågade, var kan lådan vara?" Men jag lämnade med rätt brickor i alla fall!
Jo, sedan när bilmodellen är över tio år har bilfabrikanten inget krav på sig att hålla med reservdelar.
#1178674
Nej precis, så man får ju faktiskt ge lite eloge till volvo som faktiskt hållt med reservdelar så länge. Det är ju ändå 20år sedan 940 togs ur produktion nu, så man kan ju faktiskt inte begära att dom fortfarande ska lagerföra små "skitsaker" som 98% av alla kvarstående 7/900-ägare aldrig kommer behöva.
#1178683
Ja, sedan är det säkert massa packningar å sånt som blir gamla av att ligga på hyllan också, så även om volvo har dem kvar kan de inte stå för kvaliteten utan att nytillverka...
#1179087
DayDreamer skrev:Utgått.... Vad tusan blir det egentligen :shock: så jäkla trist att allt ska utgå, som då jag skulle ha o-ring till oljestickan nä den har utgått så du måste köpa en ny oljesticka för 350 kr.... :-O) i h-vete eller :lol: (S)
:lol: Jag hade sönder min oljesticka eller rättare sagt plasten sprack. Volvo hade en ny kraftigare modell och så klart var man tvungen även byta röret så jag slog till köpte rubbet. Sen såg jag att typ Vparts sålde den gamla stickan för småpengar men men bytt är bytt och alltid fint med nya saker :-)-)
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 275

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]