Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1207567
Har länge tyckt att muttrarna till termostathuset ser tråkiga ut, så i dag fick jag tummarna loss och åtgärdade detta!




Muttrarna hade givetvis utgått ur Volvos sortiment, men efter lite letandet i Lokala Volvos sortimentlådor hittades andra M6 kragmuttrar, dock av låstypen "ihopklämd".

Bild




Fick bli till att dra igenom en gängtapp för att få bort "låsningen".

Bild




Gamla muttrarna ser inte så jättekul ut!

Bild




Nya svarta ser betydligt trevligare ut!

Bild




Huvudsponsorerna.

Bild
#1207589
Det var ingen dålig uppdatering! Toppbetyg på jobbet som vanligt. Jag ska också byta kamrem nästa år, funderar på att göra det själv, men får man av remskivan på vevaxeln utan mutterknack? Har ju automat, men kanske kan spärra vid startkransen?
#1207608
frasse4 skrev:Det var ingen dålig uppdatering! Toppbetyg på jobbet som vanligt. Jag ska också byta kamrem nästa år, funderar på att göra det själv, men får man av remskivan på vevaxeln utan mutterknack? Har ju automat, men kanske kan spärra vid startkransen?
Jo det har ju hänt en del! :)

Min remskiva och bult satt inte jättehårt, men jag använde ett mothåll jag köpt på Volvo när man lossar remskivan.
#1207609
DayDreamer skrev:Ja riktigt mycket har hänt här :D
Men jag hade nog satt 2,3T emblemet under Classic emblemet :) Det är ju där på den sidan som volvo har haft sina alla 2,0 mm emblem :D
Funderade länge på var jag skulle ha emblemet. Fick bli vänstersidan då det sett så naket ut på den sidan om ytterligare emblem skulle suttit till höger. :)
#1207734
DayDreamer skrev:Ja lika bra att passa på då :D Nu gäller det ju bara att posten håller ordning på ditt paket :P
Ja det är ganska vanligt att styrväxelns fäste spricker tyvärr, och man vet inte hur länge repsatsen går att få tag på, så det var lika
bra. Haha! Ja Posten är ett kapitel för sig! :mrgreen:
#1207761
Tack! :D

Jo gör ett försök igen, så får vi se om intresse finns. :)

Vill ha 2,3 T emblemet ensamt i detta läget, möjligt att jag ändrar mig framöver?

Tycker deras nydesignade emblem är riktigt stilfulla faktiskt. Dessutom har BSR hjälpt mig så mycket och alltid ställt upp, att jag gärna
kör med deras emblem. :-)-)
  • 1
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 275
S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]

Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]