Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1219509
White skrev:
Schmoyoho skrev:Du litar inte på att låta Volvo byta rutan åt dig?
Jo Volvo ska byta rutan. Beställde bara hem rutan för att vara på säkra sidan så den inte hinner utgå ur sortimentet.
Är det risk för det?? Jag har funderingar på min framruta, den är fruktansvärt blästrad (45000 mil). Det finns väl "pirat" att köpa kanske. Får man fråga det du betalade för den??? Det är kanske samma ruta till 740, eller i alla fall samma prisklass.
Tittade lite på bilderna du lagt upp, Vad gör du när du inte putsar?? Den är ju finare än en ny, Skulle inte ha hjärta att ställa min 745-a i närheten av din 940.... :-O)
#1219665
lennarte skrev:
White skrev:
Schmoyoho skrev:Du litar inte på att låta Volvo byta rutan åt dig?
Jo Volvo ska byta rutan. Beställde bara hem rutan för att vara på säkra sidan så den inte hinner utgå ur sortimentet.
Är det risk för det?? Jag har funderingar på min framruta, den är fruktansvärt blästrad (45000 mil). Det finns väl "pirat" att köpa kanske. Får man fråga det du betalade för den??? Det är kanske samma ruta till 740, eller i alla fall samma prisklass.
Tittade lite på bilderna du lagt upp, Vad gör du när du inte putsar?? Den är ju finare än en ny, Skulle inte ha hjärta att ställa min 745-a i närheten av din 940.... :-O)
Ja tyvärr är risken överhängande att den utgår. Ska köpa en till att ha i reserv för framtiden.

Uj! Minns inte exakt, och jag är på semester så jag kan inte kolla. Men det var runt 4000kr.

Haha! Jag kör betydligt mer än jag putsar.
#1219667
Tack, det räcker för mig. Jag tror nämligen att jag bara har trafikförsäkring, har ett stenskott också (passagerarsidan) så jag är rädd att den spricker med tiden. Tänkte byta själv, går kanske att hitta en bra begagnad. Ska ta reda på om det är samma ruta bara.
#1219681
lennarte skrev:Tack, det räcker för mig. Jag tror nämligen att jag bara har trafikförsäkring, har ett stenskott också (passagerarsidan) så jag är rädd att den spricker med tiden. Tänkte byta själv, går kanske att hitta en bra begagnad. Ska ta reda på om det är samma ruta bara.
Har för mig att pirat bara är runt halva priset.
#1220060
Hej jag undrar om de är någon som skulle kunna veta vad de är för fel på min Volvo 945 år mod 95.
Den startar å går typ 5 min sen dörr den men bara motorn allt annat fungerar. Pluss att de har hänt att den har hoppat i gång igen men dörr ganska snart igen därefter. Jag har undrat om de skulle kunna vara bränsle relä lr bensinfiltret.
Snälla hjälp e den enda bil ja har lär få igång den före jul så jag kan åka å handla.
#1220101
Tobiasochtessi skrev:Hej jag undrar om de är någon som skulle kunna veta vad de är för fel på min Volvo 945 år mod 95.
Den startar å går typ 5 min sen dörr den men bara motorn allt annat fungerar. Pluss att de har hänt att den har hoppat i gång igen men dörr ganska snart igen därefter. Jag har undrat om de skulle kunna vara bränsle relä lr bensinfiltret.
Snälla hjälp e den enda bil ja har lär få igång den före jul så jag kan åka å handla.
Kolla så den får gnista och soppa när stoppet inträffar. Kan vara soppafilter eller tänddelar som är dåliga.

Men prova att posta under kategori 7/900 i stället så får du bättre hjälp. Lycka till och hoppas du hittar felet. :)
#1223480
Ja då har jag fått hem lite roliga saker!

Fina begagnade täckgummin till torkararmarna från Fordonsdelen, Polybussningar till generatorn från KG trimning, Oljelock i alu samt stegrande älgardekaler från Vparts och en navkåpa från LMR.

Dom här täckgummina har utgått hos Volvo för en lång tid sedan, så jag är glad att jag fick tag i fina begagnade att ha i reserv. :)

Polybussningarna till generatorn kommer väl till pass då jag anser att originalbussningarna är för veka.

Oljelock i alu har jag funderat på länge men tyckt att det varit för "vanligt", men när nu Vparts tog fram en annan "navkåpa" till dom slog jag till! Dock är jag lite kluven ocm jag verkligen ska ha älgkåpan eller vara som "alla andra" och ha en Volvokåpa? Hmm... Behöver er hjälp här...




Grejorna så...

Bild





Nu till frågan...
Ska jag ha Stegrande älgen eller Volvo kåpan? Hmm...

Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 275

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]