Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1157394
ECC "glömmer" iofs sina felkoder när man slår av tändningen. Till skillnad från övriga system. Så man får vara snabb med att läsa ut dem utan att stänga av motorn emellan om lampan (knappen) väl börjar blinka. Men det känns ändå bra att få bekräftelse på att allt är ok :)

På min har lampan blinkat sådär en gång vartannat år under de fem år jag haft den, och då har jag typiskt nog inte haft möjlighet att läsa ut. Sen har den såklart slutat blinka nästa gång jag startat. Får se om den gör det i år, jag har för mig det har brukat vara på våren. Undrar vad det är den vill säga...

En kandidat till reservdelshyllan är kanske vakuummotorer till ECC? De verkar ju ge upp förr eller senare. Å andra sidan verkar de gå sönder med åldern, inte i första hand pga lång körsträcka, tror jag. Så de kanske är lite av en färskvara... :roll:
#1157512
Även farthållaren glömmer felkoder. Man får köra över 35 km/h och sedan läsa av med motorn igång. Felkoder på ECC var guld värd på min 960 när jag felsökte. Det var värmeväxlaren som läckt och kortslutit tempgivaren för tillluft.
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 276
Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&ari[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave