Moderator: Moderatorer

#1195574
Fixat som en dåre med bilen

Lagat rosten
Rekondat lite
Lagat olika fel
Service
trimmat
med mera
med mera
med mera

40timmar har jag lagt ner senaste 30dagarna

Vissa saker har varit jobbiga, men det blir ganska bra,
bilen går som satan nu :)
#1195622
Borde nästan ha gjort en separat tråd för detta men här kommer lite jämförelsebilder på speglarna.
Svårt att ta en bra bild på blinkersen in action i dagsljus, så den karamellen får vi suga på lite till.

Bild

(Ja, blinkersglaset är inte i bästa skick, inget jag tänker ödsla supermycket tid på men om någon har en uppsättning fräscha sådana, skicka gärna ett PM!)
Bild

Parkerade vid Ikea, kommer ut och ser att en V50 parkerat bredvid. Perfekt att visa skillnaden både här och för sambon som visserligen tyckte de nya speglarna var snygga men knappt kom ihåg hur de gamla såg ut.
Bild
#1195658
Volvoraket skrev:
svergie2 skrev:Ja, riktigt imponerade! Ska du byta till LED i blinkers fram och bak så att du har det runt om eller? Har för mig att biltema har dioder med inbyggda motstånd, så det ska bara vara att stoppa i vad jag förstår :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Har du länk till dioderna?

Tack på förhand
Köpte idag, fungerade fint!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1195680
Kört värmaren för första gången denna säsong, passade på när det var 12 grader och regn.
#1195807
Köpte en ny pärla (volvo v40 2.0T fas 2) i lördags så har inte gjort ett skvatt åt min nuvarande på 3 dagar så måst väl låta han få lite ompyssling innan jag skickar iväg han till nästa ägare. Synd på fin bil ändå. Sku gärna hålla men ack pengar räcker inte till för att hålla 3 bilar igång. (3:de är min flickväns s40 fas 2)
#1196146
Jag blev så trött på alla opraktiska och fula hållare för mobiltelefoner och paddor, så jag designade en egen. Fördelen blev att jag bara "snäpper" fast den i listen där även kabeln till hållaren går in. Ryggen till hållaren huserar även fyra magnetblock som håller fast paddan.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Hioda, redigerad totalt 0 gånger.
#1196184
Bytt till Philips Xtremevision Gen 2 från Whitevision, ska bli intressant att se hur det blir när dom har blivit inkörda :) Risk att det var lite sent byte dock, dom räknar på ~100h inkörning.

Klart gulare (gult är fult :p), men det får man väl ta om det höjer säkerheten ;p
  • 1
  • 795
  • 796
  • 797
  • 798
  • 799
  • 1852
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]