Moderator: Moderatorer

#1240377
Min vän som var med vid upphämtningen av V90n lade märke till att R-design-emblemet på skuffen satt lite snett också, har för mig att den satt snäppet för högt och lite snett. Så mallarna verkar inte helt bulletproof. :lol:
#1240430
grillchips skrev:Min vän som var med vid upphämtningen av V90n lade märke till att R-design-emblemet på skuffen satt lite snett också, har för mig att den satt snäppet för högt och lite snett. Så mallarna verkar inte helt bulletproof. :lol:
Aha, nej de verkar lämna lite att önska 8)
De nya emblemen kom hem till ÅF över dagen, hämtades i eftermiddags.
#1240529
Eftersom min 240 fyller 25 i dagarna (rullade av bandet i mars, och förvärvsdatum 9/4 för två år sedan) har jag varit på verkstad och beställt tid för att åtgärda några skönhetsfel (saknade dörrlister, saknad sidospegel höger sida samt åtgärd av lös värmesköld runt avgasröret).
#1240820
Tvättat, blev exakt 100 minuter...
Dagens intresse från andra i hallen var Wheel Woolies, Bilt Hamber Korrosol och underspolsvagnen.
Nu får den klara sig till efter påskhelgens resa.
#1240826
Tog med grabben på en svängom i nya bilen. Satte in sätesskydd och sedan hans bilstol, så nu är det på plats. Kvar är dotterns bakåtvända stol och sätesskydd men det tar jag imorgon.
Jag och grabben åkte runt i 1 timme och försökte hitta en tvättplats där det inte var 10+ bilar i kö utan större framgång. Planen var att spola av bilen för att kunna montera lastskyddet till skuffen, men nä, det får helt enkelt vänta.

Så det blev en liten bensträckare, känna på motorn och bilens egenskaper samt fimpa bakre bilhandlartext på regskyltshållaren. Fantastiskt nöjd med bilen, lever upp till allt och lite till. Det ska bli en fröjd att roadtrippa med den i sommar.


Edit:
Och nu så fick V50n lite "omtanke" också. Besiktning bokad på tisdag. Kanske unnar henne en tvätt tills dess också.
#1240865
Tvättade igår och idag då en fågel inte kunde hålla sig.
#1240904
Besiktade både 740:n och 960:n förra fredagen, 740:n utan anmärkning, men 960:n lite klen handbroms, så idag skulle det fixas!
Efter att ha plockat av bromsskivan så blev det en beställning av nya handbromsbackar, ny monteringssats till handbromsen och nya klossar bak... 8)
Jaja, gammal bil i mycket bra skick för övrigt, finns alltid något som behöver fixas!

Mike
#1240952
Sålt den. Känns mycket märkligt, är utan egen bil för första gången sedan 1981 :|

Men vi lämnar inte Volvo helt, har gått med i bilpool (Sunfleet) som endast har Volvobilar. Nu kan vi välja modell efter humör. Blir nog en V90 vid nästa tillfälle :D
#1241007
Ni håller väl inte på & tvättar era bilar i solen idag?!
Ligger själv inne med ett ganska milt ryggskott men tyvärr
tillräckligt för att inte kunna tvätta! :cry:
Nåja får väl bli i påsk istället men vädret är ju så underbart idag!
Kunde ju iaf. ta mig ut och äta några våfflor som frun gräddade ute.
Sorry för lite ot.

/Berra
  • 1
  • 900
  • 901
  • 902
  • 903
  • 904
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]