Moderator: Moderatorer

#1232405
Beställt servicetid. Passade på att titta på en XC40 som stod utanför i hallen. Den verkar inte dum :wink:
#1232488
snowi skrev:2 x Schamponering ihop med mikrofibersvamp, därefter ett tunt lager Frostvax.
Första tvätten för i år om jag inte minns fel... :D
i år? ;) Bra blev det i alla fall, snygg färg och trevligt med kromlisten med :-)-)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1232525
Kontrollpumpat alla 4 däck efter att ha halkat runt på Stockholms skridskobanor till vägar. Trodde först att jag hade punka, men nejdå, jämnt tryck i alla 4. Det var bara förbaaaaannat halt.
#1232528
grillchips skrev:Kontrollpumpat alla 4 däck efter att ha halkat runt på Stockholms skridskobanor till vägar. Trodde först att jag hade punka, men nejdå, jämnt tryck i alla 4. Det var bara förbaaaaannat halt.
Jag har hittills aldrig i mitt bilägande lyckats uppleva det där.. Vet inte om det är bra eller dåligt. Inte ens när det låg långtradare på rad i diket längs E4:an norr om Gävle. Ja, visst, jag kände att det va halt och att bilen fick sladd när jag ryckte i ratten men på ett snällt sätt. Någon gång ska det hända tänker jag, gäller bara inte att bli för överraskad..
#1232530
fjohan82 skrev:Hämtat kärran från verkstan. Nu bla mer lättbromsad och med RTTI installerat.
20180112_164550-3024x2268.jpg
Ja fick reklam om RTTI i Carpay appen för någon dag sedan. Blev det någon annan skillnad för uppdateringen skulle vara stor?
Skällde lite idag på mekarna på Rejmes här i stan för att jag inte hade den mjukvaran och då är bilen servad i november. Det är alltså något man får köpa? Lite drygt 700kr skulle jag få betala för RTTI till min V60. Jag var sur och sa till att de skulle uppdatera ALLA mjukvaror som har tillgängliga uppdateringar. Tyvärr hade jag inte tid idag när verkstaden hade en lucka. Fick tid typ den 20:e så ja ska inte gnälla.
#1232533
SBergdahl skrev: Jag har hittills aldrig i mitt bilägande lyckats uppleva det där.. Vet inte om det är bra eller dåligt. Inte ens när det låg långtradare på rad i diket längs E4:an norr om Gävle. Ja, visst, jag kände att det va halt och att bilen fick sladd när jag ryckte i ratten men på ett snällt sätt. Någon gång ska det hända tänker jag, gäller bara inte att bli för överraskad..
När det är dagar som dessa då det ex snöat kraftigt men bara blivit blött på vägbanan, så testar jag alltid underlaget när jag kommer ut ur garaget med att gasa hastigt och bromsa hårt en snabbis, bara för att få ett hum om situationen. Så även denna gång.
Nu har jag förvisso inga prima Hakka-dubbdäck på min kärra men de har aldrig svikit innan, det var först idag de verkligen fick bekänna färg. Jag menar, visst kan det vara kul när det är lite semihalt ute och man kan ge bilen en liten knuff i en rondell eller kurva - nu var det bara riktigt obehagligt.
Vansinnigt halt, och bilens beteende har jag nog aldrig varit med om innan. Kändes lite som att ena sidan av bilen (eller ena framdäcket) tappade fäste totalt medan de andra fortfarande drev på som vanligt. Inget disco i instrumentpanelen heller, därav tanken om punktering.
#1232535
grillchips skrev:Kontrollpumpat alla 4 däck efter att ha halkat runt på Stockholms skridskobanor till vägar. Trodde först att jag hade punka, men nejdå, jämnt tryck i alla 4. Det var bara förbaaaaannat halt.
Hipsterdäck?
  • 1
  • 875
  • 876
  • 877
  • 878
  • 879
  • 1849
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]