Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#592531
Dåså, nu är allting helt färdigt för montering! :D

Jag kommer förhoppningsvis, om vädret tillåter, att dra kablar i bilen och sen börja montera delarna en efter en i veckan :D
Nu kör vi lite bilder!

Såhär byggde jag min kontrollpanel för er som är intresserade:
Bild
Börja med att tejpa ihop fyra brytare då det är det som kommer användas.

Bild
Ta en bit kartong.

Bild
Måtta ut var brytarnas hål ska vara. och börja borra!

Bild
Två klara, två kvar!

Bild
Färdigt! :) Mycket nöjd.

Bild
Dörrsidorna färdiga!

Bild
Bagageluckan färdig!

Det var allt för nu. :)
Vi tar och håller tummarna för att jag kan börja dra el imorgon så att jag får in allt detta i bilen! :)
#593317
~Kalle~ skrev:Ja i den bilden behöver man inte vara mörkrädd :P

/Kalle
Haha nej det är ingen risk :wink:

Dagens aktiviteter i garaget då :)

Jag började med att montera och koppla in dioderna i bagageluckan. Även en grön slinga hamnade i bagaget :)

Bild
Vita som tänds med bagagerumsbelysningen.

Bild
Gröna dioder och grön slinga som tänds med switch.

Bild
Jag rev även ner mittkonsollen och gömde undan laddkabel samt AUX kabel till mobilhållaren så nu ser det snyggare ut :)

Annan aktivitet som jag inte har bild på var byte av reg.skyltar till EU-skylt. Dessutom satte jag dit x40nordic skylthållare :wink:

Det var allt för idag! :)
#593971
Då ska vi se om jag kan presentera dagens äventyr!

Det började med att jag efter jobbet satte kurs mot Eslöv. Närmare bestämt för att möta upp med Hasse. Han hjälpte mig med detta:
Bild

Stort tack!! :D (Bättre bilder kommer när vädret är bättre och det är ljust ute :))

När jag sedan kom hem fortsatte arbetet med kontrollpanelen som skulle installeras och monteras klart :)
Efter detta kopplade jag om belysningen vid fötterna (som tidigare varit kopplat till p.ljuset) så att den istället var kopplad till kupéswitchen.

Nästa grej blev att börja ta tag i vänster dörrsida. Jag rev ner paneler och började trixa med kablarna - som skulle igenom befintlig gummibälg. Och ta mig fasen vad svårt det va! :P Jag tror jag höll på i minst två timmar innan jag till slut efter många svordomar fick igenom kablarna. :) Så sen var det bara att skarva på dom på befintligt kablage så att även dörrsidan kopplades till kupéswitchen! :)

Till slut monterade jag dörrsidan och till min stora skräck märker jag hur fönsterhissarna inte fungerar, varken ljuset eller hissarna. Paniken spred sig i kroppen och jag började testa olika saker, kolla säkringar och yra rundor för att försöka komma på vad som var fel. När jag stod och kliade mig i skallen inser jag att jag har låst bakhissarna från kontrollerna i förardörren... :s00012:

Jaja, det fungerade sen och allting blev färdigt på den sidan :) Nästa gång tar jag höger :wink:

Det blev en massa text så nu tar vi lite bilder!

Bild
Mittkonsollen åter monterad!

Bild
Arbetsplatsen!

Bild
Dörrsidan på plats!

Bild
Blir fint :wink:

RESULTATET! :D
Bild
Bild
Bild
Bild

Hoppas att ni tycker det ser bra ut och kommentera gärna! :D
#594224
Tofulus skrev:Har du mätt upp avståndet mellan dioderna? Ser ut som de skulle sitta lite ojämnt, men det är kanske bilderna som ljuger.
Men annars ett tufft, och annorlunda, projekt!
Det är mätt, ja, och det sitter inte helt jämnt, lite meningen ;) Allt här i världen inte måste vara jämnt - lite annorlunda som jag har det nu ;) Jag tycker det blev snyggt som fan och huvudsaken är att det är jämnt i förhållande till den andra dörren :)
Och bilderna överdriver dessutom det :)
Stort tack annars!! :D

Dieselsmurfe skrev:Lyser snyggt. Finns det risk att dioderna går sönder då man stänger dörrarna?
Tackar!
Njae, det finns ingen risk förutom på de två översta dioderna som slår emot men det är inte svårt att fixa och kommer göras snart! :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 27
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]