Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#553511
Då har jag satt in filtret och även bytat parkeringsljusen samt skyltbelysningen till mer xenon blue look. Blev fruktansvärt nöjd!

En video på skillnaden innan och efter filterbytet finns här:


Generellt så tycker jag att där är en liten ljudskillnad, speciellt vid acceleration då du hör hur motorn suger in luften. Den största skillnaden är dock gasresponsen som har blivit mycket mycket bättre. Jag är helnöjd!
#554607
Fick en idé om att i framtiden sänka bilen liite. I samband med nya fälgar. Första saken som måste klaffa då är att original BBS fälgarna går att köra med på vintern.

Sedan är då frågan hur mycket som ska sänkas..
BMW M-chassi sänker 15mm och det passar jäkligt snyggt (http://www.garaget.org/?car=155217&image=1600634). Se det som en referens på hur låg jag vill ha min. Vad tror ni om 15mm på min? Ska man köra det både fram och bak eller? Sedan ett par 19 tummare på det.

Sammanfattningsvis undrar jag alltså:
Går original BBS fälgar att köra på vintern?
Hur tycker ni 15mm och 19 tummare skulle passa?
Ska man sänka 15mm både back och fram?
#556829
Står rätt still just nu pga vi väntar på leveranser. Eftersom det var fullt på gymmet när jag skulle dit idag så körde jag istället iväg och fotade lite. På bilderna kan ni se de nya p-ljusen samt skyltbelysningen! Bilderna är tagna med en mobil så det är vad det är.

Hoppas ni blir glada så länge!

Bild
Bild
Bild
#559701
Väntans tider!
Kan avslöja att ett lite större projekt håller på att planeras och jag hoppas att jag snart kan avslöja det för er!

För övrigt så står det still men jag hoppas snart få monterat mina nya lampor fram samt lite annat smått och gott. Vi får se hur vädret blir till helgen, har precis börjat skolan så det är rätt hektiskt just nu!

Förresten, titta vad som kom i brevlådan! :mrgreen: :D

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]