Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#703222
Då kör man S40 igen :)

Invigde återförenandet med att installera min 55W 8000K Xenon i helljuset!
Tips till er med original xenon i halvljus är att köpa slim ballaster för det är TRÅNGT!! ;)

Lite bilder:
(Återger inte ljuset för det är skitsvårt att fånga, men det lyser som satan! :D)
Bild
#703241
Måste man köpa ballaster och fixa och dona om man vill ha xenon-helljus när jag har original xenon-halvljus? Är väldigt sugen på nya helljus på min v40 classic 2,0t. Eller är det bara att köpa en xenon-lampa, sätta in den och vara glad?

Mvh
#703253
Manzon skrev:Måste man köpa ballaster och fixa och dona om man vill ha xenon-helljus när jag har original xenon-halvljus? Är väldigt sugen på nya helljus på min v40 classic 2,0t. Eller är det bara att köpa en xenon-lampa, sätta in den och vara glad?

Mvh
Du behöver ett kit, har även jag original xenon i halvljus.
Eirike93 skrev:Hm, det där var väldigt blått, men smaken är som baken :lol:
I övrigt, snygg bil! 8)
Ser mycket blåare ut än vad det egentligen är, men visst är det blåare än halvljuset :)
Tackar! :D
SA4AQS skrev:8000k du får ju mer lumen vid 4300k och ett vitt fint ljus.
Precis, men eftersom jag fick detta kittet billigt och det gör enorm skillnad körde jag på 8000K ändå ;)
#706926
Då ska vi se om det eventuellt kan bli lite roligare att följa denna tråden, i alla fall de närmsta dagarna!
Farsan har varit snäll och lånat ut sitt garage några dagar för lite fix :)

Det blir en liten "minirenovering" :D
[ ] - Original helljus (Glaset? pallade inte 55W xenon :???: )
[X] - Original dimljus (Orkar inte med folk som ska blinka hela tiden :roll: )
[ ] - Två stycken Hella Comet 200 FF Extraljus (För att kompensera att jag inte har xenon i helljuset)
[ ] - Fixa strålkastarglaset (Det är precis som att det blivit en hinna av plast/silikon sedan jag monterade xenonet. Det är eventuellt så illa att jag måste köpa nya glas..)
[ ] - Rostlagning
[ ] - Förbättra rostskyddet på vissa ställen

Jag tar JÄTTE gärna emot tips på vad för slags "rostskyddsmassa" man kan använda. Den rosten jag hittat satt i några kanter under strålkastarhusen. Ska jag ta rostätare och sedan lacka över det? Med vad för lack i så fall?

Idag har jag lossat fronten och plockat loss samtliga ljusen.

Bild
Hasplåten av. Det är nog det värsta jag har demonterat på min bil.. Lika j*vligt varje gång :P

Bild
Fronten snart på väg ut :) Här ser ni tydligt vad jag menar med strålkastarglaset.

Bild
HETT tips (Har sagt det innan, säger det igen) tejpa alltid så att inte fronten skrapar upp märken i lacken. (Jag lärde mig den hårda vägen).

Bild
Allting avmonterat

Bild
Lättare att arbeta med grejorna i lugn och ro hemma i värmen :)

Så ser det ut nu :)
#706977
Låter jättemärkligt med glasen - det är ju ingen skillnad i W (vid arbetsström) :???:
Har, 30min sedan, konverterat vår XC90 med 55w i helljuset så jag är nyfiken på om du kommer fram till något!
Kan det vara färgtemperaturen? :???:

Stoppa i xenonet i extraljusen då! :P
#706991
Eirike93 skrev:Låter jättemärkligt med glasen - det är ju ingen skillnad i W (vid arbetsström) :???:
Har, 30min sedan, konverterat vår XC90 med 55w i helljuset så jag är nyfiken på om du kommer fram till något!
Kan det vara färgtemperaturen? :???:

Stoppa i xenonet i extraljusen då! :P
Jo jag vet, sjukt skumt :???:
Det kom så tydligt efter xenon bytet. Hoppas att du har bättre tur och att det bara var jag som hade otur :)

Ja det är inte omöjligt att det blir xenon i dom i framtiden :wink:
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 27

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna är[…]

Jag använder numera vanlig "brännar[…]