Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSimson
Jaha efter uppmaningar från flera håll måste jag ju givetvis ta över det stora ansvaret med att skriva om Tickens före detta 745:a.

Givetvis länk till Tickens gamla tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 51&t=44514

Kan säga som såhär att jag är påväg hem med den nu och än så länge är allt bra. :) Vet ju lite vad som behövs göra på den så vi får väl se när det kommer lite nya o fräscha bilder på vrålåket. Dock så har jag pengabrist nu så det lär inte bli några större pengar som pumpas in i bilen på ett tag iaf.
Ha det bra så länge och stay tuned for updates. 8)
Senast redigerad av 1 MrSimson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ticken
Woohoo min gamla pansarvagn! Vill se mkt biluppdateringar! Kul att se att den hamnar hos någon som gillar 745or! Måste säga att 945an ni hade med er när ni hämtade bilen var grymt fräsch :)

Håll nu tråden uppdaterad, om inte med nya prylar så med mkt bilder och planer!

Lycka Till med bilbyggandet!

/Ticken
Användarvisningsbild
av MrSimson
Ticken skrev:Måste säga att 945an ni hade med er när ni hämtade bilen var grymt fräsch :)
Jo den är inte jätteful :) Fast inte lika mycket kräm i som den här :twisted: . Får väl se om jag kanske lägger upp nån bild på den här sen också...
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hehe X45 fetisher :) har jag :) föredrar kombibilar. Trevligt med en fortsättning på jagrullar med en bil man sett ett tag :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Roligt att det blev en forumsmedlem som köpte bilen :)
Bättre dokumentation än en tråd på jagrullar kan man väl knappast få från en ägare :wink:
Användarvisningsbild
av MrSimson
Tomas88 skrev:Bättre dokumentation än en tråd på jagrullar kan man väl knappast få från en ägare :wink:
Nej det tror jag knappast, vet ju i princip allt som är gjort med bilen nu så det känns tryggt. :)
Användarvisningsbild
av Ticken
Hur går det med volvon, Simson? Nu får du berätta lite om planer och så! Bilder vill vi ha!

/Ticken
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hahaha, ja vad säger man vi är lite av bildbögar :P
Användarvisningsbild
av MrSimson
Ja men det är klart ni ska ha lite bilder :D. Idag har det äntligen blivit lite gjort med bilen. Den har fått sig en ordentlig tvätt och ett oljebyte, vilket visade sig vara välbehövligt. Har även bytt tuta i bilen, men den lät riktigt fjantigt, får väl se om jag trycker i nåt bättre sen. Tvätten var både positiv och negativ dessvärre, det positiva var att takluckan verkar hålla tätt, även om jag inte sprutade med högtrycken i skarvarna så rann det inte in nåt vatten iaf. Det tråkiga är ett alla skavanker syns mycket tydligare nu.
Det som står på "att göra listan" är:
1. Damsuga och tvätta invändigt.
2.Köpa och sätta dit antenn
3. Åka till en skrot och fixa en list till vänster bakruta.
4. O sen en jäkla massa rostlagning som lär bli vartefter som jag har lust och tid.
5. Försökte få tag i stänkskydd till bilen också men dom har tydligen utgått ur Rejmes sortiment, fanns bara dom bakre tror jag. Men får se, jag har en annan 745 som står som jag nog kan sno dom främre från o sen köpa bakre på Rejmes. Men nog med snackandet nu kommer det lite bilder! :P

Bild
Ny olja och filter från Rejmes. Dom hade nåt erbjudande på olja betalade 200:- för 4 liter, billigt, billigt. :)

Bild
Den gamla oljan var riktigt svart, syntes att den inte hade bytts på ett tag.

Bild
Före tvätt...

Bild
Skitigt...

Bild
Tvättad!

Bild
Ren! 8)

Bild

Bild
Här står den och blänker, eller nej det gör den ju inte men den solar sig iaf :lol: Skulle dock inte skada med en polering, observera den fruktansvärt matta tröskeln.

Bild
Mattorna fick sig en tvätt dom med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]