Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tima
#131936
Tjena allihopa, Det var ett tag sedan man skrev här nåt sist( fast då under TISA som nick, ( login är lost =() nu är man tillbaka i volvoträsket på allvar igen ( iofs lämnade jag det aldrig :)) har alltid kört Volvo helst och 700/900 serien som mest., men köpte på mig en 854 GLT för inte allt förlänge sedan och var såå nöjd.,

OPSIDAISY! sry ser nu att bilderna är skapligt stora .. ska försöka förminska dom till 800x600 asap.

Bild

men så en dag så fick jag reda på att det skulle till o bli tillökning i familjen. attans, då behövs en kombi.. sagt o gjort 854:a avyttrades o en gammal sliten 945:a köptes in.

Bild

efter 1 månad så kände jag näää fy faan, jag saknar 850:s komfort o motorkraft.. ja allt.. så ut med 945:an på blocket och ett tu tre så bor den i etuna nu..

efter mycket letande och prutande över hela landet så hittade jag till slut min nya bil, bara ett stenkast från där jag bor.


en Volvo V70N 2.4T automat ( geartronic) blå metallic med ljusbeige halvskinn och alla utrustnings paket man kunde beställa dom med.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


denna ska bli min bas för lite förädling.

Har lite planer framöver över vad som ska göras på bilen kommer berätta om det lite mera i detalj vartefter planerna sätts i verket, vad har ni för synpunkter?, nåt som absolut bör göras ( förutom en sänkning) nåt man inte ska göra och så vidare.. alla tips tas varmt emot.

ska uppdatera tråden så ofta jag kan.
/Timo
Senast redigerad av 1 Tima, redigerad totalt 0 gånger.
av Tima
#131944
en liten att göra lista måste ju man ha så here goes..

X markerar Genomfört.


[x]Sportfilter
[x] Nya Däck
[] vinge till bakluckan
[] lätt sänkning. Hjulen tar redan i hjulhuset vid fullt rattutslag, men så är det 235/40-18 också. kanske går att lösa med spacers.
[x] Xenon konvertering i första steg och ev ombyggnad till 04- klarglas längre fram.
[] Större Avgas, har sneglat på 3 tums rostfritt från ferrita med racekat.
[] annan front, tex R eller liknande, har inte bestämt än.
[] Trimchip, troligtvis i kombination med större Agg.


hörde en hel massa klappranden från både bakvagn o framvagn under en kortare weekend resa på 30 mil gjorde en liten undersökning vid hemkomst hittade glappa krängningshämmar stag bak så det åtgärdades.
den 3 september lämnades bilen in på Rolf Ericson bil i borlänge för uppgradering av all programvara i bilen samt byte av övre motorfäste. enkelt o billigt jobb tänkte jag och hämtade ut bilen med knäckt tändstifts kåpa och avdragen bult till Tryckröret! Galet, där fick man för att man trodde det skulle bli billigare i borlänge. (jag ringde volvo här i västerås och hörde mig för om priser, mellan 150 -500 kr per programvara och box samt 470 cirka för jobbet, eftersom frugan är från Dalarna så kontaktades även Rolf ericson bil i Borlänge för samma jobb, ca 628kr skulle dom ha för att uppgradera Alla databoxar i bilen Inklusive CAN-Bus nätet som visst är en helt egen del i datasystemet i V70N då inkluderade priset även arbetet.. inte speciellt svårt o välja verkstad då.)

De nya Hankook Xl 104 däcken kan förressten starkt rekommenderas.. Fantastiskt fäste och mkt bra våt egenskaper ( fick ofrivilligt testa dom genom ett rejält Ösregn tidigare, utan bekymmer inte en tendens till att vilja vatten plana fast man provade att styra ner däcken i vattenspåren på E18 i ca 110km/h.

mer bilder kommer som sagt.

kommentera Gärna.

/Tisa o
Användarvisningsbild
av Loner
#131955
Trevlig stomme att bygga på, välkommen i styling träsket :P

Tipsar om:
Silverfärgade blinkerslampor, fram som bak
05-bakljus
04- baktorkare
05-framtorkare
Radicast grill
mm

/L
Användarvisningsbild
av Nexus
#131960
Utan bakvinge ser bilen "naken" ut :roll: sen skulle lite solfilm göra sig bra tycker jag :) och kanske komplettera med stänkskydd bak och räta upp de främre :wink:

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]