Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Amazon
#1080264
Det tog ett litet tag men nu har jag hittat en oanvänd tidig växelknopp.

Bild
Bild
Bild
av Amazon
#1080339
Tackar. Det är faktiskt inte 100% säkert att den aldrig är använd. Men gubben som hade den påstod detta. Han hade den liggandes i en låda. Den är i vart fall i skick som ny. Den kan ha suttit på en bil och monterats av nästan direkt för att ersättas med en knopp med växelschema.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1080607
Amazon skrev:Tackar. Det är faktiskt inte 100% säkert att den aldrig är använd. Men gubben som hade den påstod detta. Han hade den liggandes i en låda. Den är i vart fall i skick som ny. Den kan ha suttit på en bil och monterats av nästan direkt för att ersättas med en knopp med växelschema.

Okej, ja om den suttit monterad så är det väl nästan omöjligt att den är HELT oanvänd. Svårt att växla på vägen hem annars :lol:
Men den lilla biten får väl räknas som oanvänd :)
Hur tom blev plånboken efter köpet av knoppen då? :P
av Amazon
#1080608
Ja man kan aldrig veta helt säkert. Gav 200:- inkl frakt för den, ibland har man tur. När jag fick hem den och såg hur fin den var frågade jag säljaren om han inte ville ha mer betalt men det ville han inte.
av Amazon
#1080616
Man vill ju inte blåsa folk. Jag antydde för säljaren att man nog skulle kunna få betydligt mer än 200:- om man sålde den på en volvomarknad. Men han var inte ute efter att tjäna pengar, tyckte bara det var onödigt att den låg i byrålådan sa han.
av Amazon
#1084333
Har nu hällt i Red Line MTL i lådan och 75W90 Gear Oil i bakaxeln. Tycker växlarna går i mjukare och smidigare än innan.
av Amazon
#1144484
Idag var det exakt 10 år sedan jag åkte med min farfar för att titta på bilen. Den används inte mer än några gånger under sommaren då jag kör MC i stället men tycker ändå det är ett kul långtidsprojekt.

Här är två bilder från i höstas.

Bild
Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]