Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jensi
#1233801
car_5.jpg
car_5.jpg (81.95 KiB) Visad 1307 gånger
Levereras torsdagen den 8/3-2018
Bilen beställdes under kampanjen 4999:- för vinterdäck.
Tror att ordern lades sista nov 2017.

Paket:
Klimatpaket VOC
Loungepaket
Teknikpaket Pro

Färg:
Savile Grå Metallic 492
med klädsel: Charcoal Läder RB0R

Med följande tillägg:
Parkeringskamera 360°
20" 5-ekrad, mattsvart, Diamond Cut
Dragkrok, halvautomatisk
Panelinlägg, Kolfiber
Smartphone integration

Bilen är även beställd med PPS lackskydd innan leverans.

De få grejer som är planerat är:
Lastskydd (inköpt) https://www.hova.com/lastskydd-rostfri- ... -s1%2F1042
Toning av 5 rutor. Ville inte ha fabrikstoning då jag vill ha något mörkare.
Dessutom så har jag goda kontakter inom det så priset blir lägre.

Skulle även vilja hitta backlampor med lite bättre ljus. Men det verkar vara svårt att finna det i dagsläget.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1233825
Ojoj, en Savile till, härligt!
Vad får du ge för PPS-skyddet? Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra.
av Jensi
#1233855
grillchips skrev:Ojoj, en Savile till, härligt!
Vad får du ge för PPS-skyddet? Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra.
Du lät förvånad ;)

2990:- för PPS har jag för mig.
Tror att det är priset som jag betalar. Vet ej om det är Volvo rabatt på det. De återstår att se.

Rätt hyggligt pris men framförallt smidigt då det är innan leverans. Trist att lämna bilen lagom när man fått den.
Så blir de dock med filmen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1233858
9/10 väljer ju Bursting Blue till sina R-design. Ganska förvånad över hur få röda det är på vägarna, men folk har väl kanske ledsnat lite från föregående Volvos där MÅNGA var röda. :D

Oj, 2990 låter ju riktigt bra. Får man fråga vart och vilken firma? Måste nog ta en koll med min säljare om vad det skulle kunna landa på, Upplands Motor i Stockholm känns dock som en dyr deal redan från start.
av Jensi
#1233863
grillchips skrev:9/10 väljer ju Bursting Blue till sina R-design. Ganska förvånad över hur få röda det är på vägarna, men folk har väl kanske ledsnat lite från föregående Volvos där MÅNGA var röda. :D

Oj, 2990 låter ju riktigt bra. Får man fråga vart och vilken firma? Måste nog ta en koll med min säljare om vad det skulle kunna landa på, Upplands Motor i Stockholm känns dock som en dyr deal redan från start.
okej, trodde att du mindes att vi snackat om färgvalet innan. När du velade ;)

Bilia Eskilstuna är där jag köper bilen. Jag frågade säljaren men han var rätt usel på ämnet. Han hänvisade mig till nån som jobbar med rekond och han sa att eftersom ja det är en nybilsfösäljning så är det 2990 istället för 4500. Så jag sa till säljaren att beställa det åt mig innan leverans.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1233866
Nu när du säger det! mycket nu med försäljning av lägenhet o kommande husköp. ;)

Hur mörkt ska du tona? Tog inte heller tonat från fabrik men mest av anledningen att sambon tyckte det var för dyrt (jag fick ju trots allt mitt panorama). Så vi kör tonat i efterhand.

Ok Etuna alltså. Torde väl inte skilja supermycket här uppe då, men bör vara dags att rodda i det, 4v kvar.
av Jensi
#1233874
grillchips skrev:Nu när du säger det! mycket nu med försäljning av lägenhet o kommande husköp. ;)

Hur mörkt ska du tona? Tog inte heller tonat från fabrik men mest av anledningen att sambon tyckte det var för dyrt (jag fick ju trots allt mitt panorama). Så vi kör tonat i efterhand.

Ok Etuna alltså. Torde väl inte skilja supermycket här uppe då, men bör vara dags att rodda i det, 4v kvar.
Det är lungt. Kul, har ni hittat ett hus?

Hur mörkt. Jadu de mins jag inte. De har 4 nivåer o jag vill ha näst mörkast. Ja de var lite dyrt från fabrik. Men så saknas de lite egenskaper som jag gärna vill ha med toning. De från fabrik är bara rökigt glas och det har vi på nuvarande bil.

Sen vet ja inte om jag håller med om uppe/nere. Du bodde i Stockholm va? Känns som att de ligger på samma nivå. Men det är en bagatell.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1233910
På torsdag vet vi om vi hittat hus eller ej. På tomten finns det plats för dubbelgarage så det hade inte gjort mig något! ;)

Rökigt glas säger du, ja det stämmer nog. Aldrig reflekterat över skillnaderna på fabrikstonat och eftermarknad. Måste hitta någon som kan göra ett kanonjobb bara.

Ångrar starkt att vi inte hoppade upp till 20"-fälgarna. Något som jag funderar på dock är att på byggsajten så ser de nästan lite gråa ut medan 21" är tydligt svarta. Jag inbillade mig att de var identiska, bara att de skiljde lite i size. Vet du något om det?
av Jensi
#1233946
grillchips skrev:På torsdag vet vi om vi hittat hus eller ej. På tomten finns det plats för dubbelgarage så det hade inte gjort mig något! ;)

Rökigt glas säger du, ja det stämmer nog. Aldrig reflekterat över skillnaderna på fabrikstonat och eftermarknad. Måste hitta någon som kan göra ett kanonjobb bara.

Ångrar starkt att vi inte hoppade upp till 20"-fälgarna. Något som jag funderar på dock är att på byggsajten så ser de nästan lite gråa ut medan 21" är tydligt svarta. Jag inbillade mig att de var identiska, bara att de skiljde lite i size. Vet du något om det?
Garage är en dröm för mig med. Dock så ska vi bygga ut huset först o sen får vi se hur vi gör med garage. Ekonomi o yta på tomten (max 200kvm) gäller där vi bor.

Vet ej men jag tror att de är likadana bara olika tum. De heter samma va? Om de var olika färg så brukar de framgå.

Anledningen till att jag ville ha 20" istället för 21" är att man kan ha 40profil på 20" och de håller sig innom marginalen medans 21" bara kan ha 35" (som jag egentligen tycker är i minsta laget)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]