Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1238500
Sven: Lite! :D Köra genom Kista och ut på Ulvsundaleden och svänga av vid Solvalla går ju i en handvändning förstås och är sannolikt lugnt men jag vill verkligen inte chansa. Det vore så JÄVLA dumt om det sket sig. :lol:

Tommy: Ha! :) Jag kollar blocket flera gånger om dagen efter nya hjul, dyker ett bra paket med dubb upp så är jag inte den som är den. Sambon sa så sent som idag att vi kanske borde försöka hitta ett par, om vi gör det nu eller framåt hösten spelar inte så stor roll liksom. Frågan är vad T5an kan ta som minsta? På byggsajten är 18" det minsta man kan välja.

Volvordesign: Härligt! :) Jag har ännu inte bestämt mig för vilken wrap jag ska ta. Eller om jag ska lämna bort det. Vissa grejor gör jag kanske själv medan jag lämnar bort annat. Däremot har jag kikat mycket på VN Vinyls utbud, de verkar ha vettiga grejor men vågar inte ta gift på det.


Nu på kvällen hade jag lite tid över så jag körde ut till handlaren och gick och kollade utanför inhägnaden där de nya står. Många V90, många Savile, många T5, men tamejfan inga R-design. Så min har nog inte kommit ännu.
Måste sett märkligt ut när någon strosar runt där i mörkret och letar frenetiskt.
#1238505
grillchips skrev: Nu på kvällen hade jag lite tid över så jag körde ut till handlaren och gick och kollade utanför inhägnaden där de nya står. Många V90, många Savile, många T5, men tamejfan inga R-design. Så min har nog inte kommit ännu.
Måste sett märkligt ut när någon strosar runt där i mörkret och letar frenetiskt.
De och vaktbolaget om sådant finns har nog sett det mesta :wink:

Behåller ni den gamla pärlan?
#1238509
Micce1980 skrev: De och vaktbolaget om sådant finns har nog sett det mesta :wink:

Behåller ni den gamla pärlan?
Ja det är nog sant. :lol:
Vi behåller Betty Blue ett tag iallafall. Nu har vi ju köpt hus som ligger lite mer avsides än vad nuvarande lägenhet gör så vi kanske "behöver" två bilar och då blir V50n väldigt billig att ha som andra-bil. Risken finns att det blir lite roddigt att parkera om den här (V90n får ju garageplatsen) tills vi flyttar i sommar. Men vi får se... :)
#1238525
Haha, jag gjorde samma sak i fredags då jag var inne för att göra test på min bil inför bilbytet som för övrigt gick bra, inget att klanka ner på. :) Jaja, säljaren sa "Jo men din bil har anlänt och står därnere på gården i "strumpan" så jag tänker i samma banor som dig och tar mig ner för att titta på härligheten. Står väl sisådär 150 ish bilar där men var lätt att hitta min, enda vita XC60 R-design som stod nere på gården, och med mina 21" också! Överhypad börjar man granska det som går, skrapar av rutan lite och ser att är HEL läder i bilen (har beställt Nubuck)!!! Får en klump i magen, åker upp till säljaren och påtalar felet och jag tror bokstavligen karln skiter ner sig, börjar rota lite mer i det hela och då visar det sig att det är någon annan med bra smak och att min bil ej hade ankommit till ÅF, kan säga att säljarens fredagsmorgon var allt annat än rolig tills vi benat ut hur allt låg till ! :D
#1238550
grillchips skrev:Dumt att ligga på latsidan va?
Fick idag hem de "fräsiga" utblåsen som man får till stylekitet, stylekitet som kostar ~20k från fabrik kändes lite väl saftigt så vi hoppade över det. Ni som känner mig vet att jag tenderar att eftermontera saker så sakta men säkert kommer ett stylekit komma på plats iallafall.
Hade inte tänkt att köpa dessa riktigt ännu men för 570 spänn (inklusive frakt) var det svårslaget.
Dessa är så jäkla snygga. Du har inte ett artikelnummer på dom, alltså endast utblåsen. :)
#1238557
Volvo: Åh fy, ett par nervösa minuter där förstår jag! :lol:

daniel: Just mina ligger nerpackade i källaren för tillfället så jag kan inte kolla artikelnummer på de men här är ett nummer saxat från monteringsanvisningarna:
31428863

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic
#1239880
SÅDÄRJA! Då var hon hemma! Pga vädret och sommardäck så körde jag endast hem henne och parkerade i garaget, jag inväntar lite bättre väderlek innan jag ger mig ut med henne på en bensträckare.
Bild
#1239881
Oj oj, ruggigt snygg!!! Grattis till en kanonfin V90, den gör sig så jäkla snygg i R design :) Men... Inga tonade rutor?? Eller ser jag fel?
#1239883
Inga tonade rutor, budgeten tillät det men sambon tyckte det var lite dyrt varpå jag visste att vi kan få det billigare hos en duktig aktör. Så det ska "eftermonteras" inom kort.

Bättre bilder kommer också, när jag orkat rota fram den stora kameran som är nerpackad i allt som har med flytt att göra.
Men första intrycket av bilen, blown away. Måste dock ställa ner hårdheten i styrningen i dynamic, det var tungrott till tusen i 70km/h. :lol:
#1239885
grillchips skrev:SÅDÄRJA! Då var hon hemma! Pga vädret och sommardäck så körde jag endast hem henne och parkerade i garaget, jag inväntar lite bättre väderlek innan jag ger mig ut med henne på en bensträckare.
Bild
Hoppla, stort grattis!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 34
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]