Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1231654
Ok, jag har "crome" kåpor på min Alfa, men det är någonstans mellan silvermetallic och chrome. Förstår inte alls grejen med dessa så jag har funderat på att wrappa mina. Kanske väntar på ditt resultat först ;)
#1231663
Spoiler »
Är färgen på dina bilder ungefär som i verkligheten? Jag har sneglat på en sån till min svarta V60 och jag gillar inte riktigt krom och ljus alu men en hyfsat mörk stållist skulle kunna funka :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
#1231669
lillasnigel skrev:Är färgen på dina bilder ungefär som i verkligheten? Jag har sneglat på en sån till min svarta V60 och jag gillar inte riktigt krom och ljus alu men en hyfsat mörk stållist skulle kunna funka :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Jag skulle vilja påstå att den är väldigt lik ja. Funderar lite på vilken bil i garaget man skulle kunna "testa" på lite i smyg. Vet att det finns en svart V90 men den är konstant skitig. Finns ett gäng V60 också, skulle kunna kika ifall någon är svart.
#1231714
Jag tänkte bara för sakens skull slå till med lite backstory till köpet. En del känner säkert till att vi hade siktet på en XC60, men nu blev det alltså en V90?
Jag och sambon dividerade länge (väldigt länge) om att byta upp oss. Vi hade satt en budget men den fungerade inte med våra krav, så vi "höjde" budgeten vilket gav oss lite mer valmöjligheter och vi väntade på rätt objekt. XC60 T5 växer som bekant inte på träd och XC60 T6 MY16 och nyare kostade inte så mycket mindre än en ny V90. Efter att sambon fick provköra XC60 (förvisso en diesel) så var hon allt annat än såld. "Trevlig bil" men det var väl ungefär det som var det.

Bland annat så var några av kraven (för bådas del) att det skulle vara en bensinare, sambon ville att den skulle ha lägre eller likvärdiga utsläpp som nuvarande bil ( < ~160g co2). Facelift och r-design, max 8k mil (gärna så lågt som möjligt förstås). Ej röd.
Så... Alternativen var då XC60 T5 MY14 och upp eller XC60 T6 MY16 och upp. De dräller inte direkt av dessa objekt i Sverige, inte för "rätt pris". Jag förstår att det är en populär modell men när man får hosta upp 350.000 och upp för en XC60 bensinare MY14-16 så kändes det inte helt bra i magen, framförallt inte då sambon var måttligt imponerad av bilens personlighet och att det extra utrymmet vi skulle få var marginellt större mot nuvarande bil. Och plattformen är gammal.
För mycket pengar till ett för litet uppköp helt enkelt.

För 100k till kunde vi få en bil som ÄR större på alla sätt och vis, med ny teknik och allt vad det innebär, garantier så man spricker men framförallt - precis så som vi vill ha den.
Sambon var avig mot V90 till en början då hennes far har en V70 MY12 som hon likställer vid att köra en båt. Den gungar fram och tillbaka och är otymplig.
Efter 2min i förarsätet på V90 sa hon att det är en sån vi ska ha. Hon var helsåld.
Dyrt? Ja. Har vi möjligheten? Ja. Så varför inte?

Jag är övertygad om att bilen kommer tjäna oss väl på våra framtida bilsemestrar i Sverige med barnen.
#1232177
Spoiler »
Snyggt! Var köpte du dem?
#1232178
slappadabas skrev: Snyggt! Var köpte du dem?
Av en privatperson på garaget.org :)
#1233284
lillasnigel skrev: Är färgen på dina bilder ungefär som i verkligheten? Jag har sneglat på en sån till min svarta V60 och jag gillar inte riktigt krom och ljus alu men en hyfsat mörk stållist skulle kunna funka :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Jag passade på att jämföra lite i garaget nu. Bilderna blir ju inte helt 100% förstås men man får nog en idé kring det. Så med skitiga bilar och taskigt garageljud ska jag väl härmed försöka demonstrera hur den ser ut på en svart bil.

En väldigt ljus bild, svart V90:
Bild

Svart Saab, här är nog den mest "riktiga" bilden tror jag:
Bild

Svart XC60:
Bild

Provade flera bilar som synes mest för att ljuset i garaget är högst ocharmigt och faller väldigt annorlunda på sina ställen. Men det kanske gav dig lite mer kött på benen iaf! :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1233286
går du runt och lägger det där lastskyddet på olika bilar och fotar? Personligen skulle jag blivit vansinnig om jag kom på dig-

Ska tillägga att jag inte ser bilderna så jag vet inte hur du gör
#1233292
Bara väntade på att den frågan/kommentaren skulle komma. ;)
Riktigt så korkad är jag inte. Jag höll den på behörigt avstånd från bilarna och tog ett kort och så var det inte mer med det.
#1233294
Spoiler »
Tackar :) det där skulle nog passa bra till mina tilltänka fälgar i "matt titan"

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]