Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1233639
lillasnigel skrev:Det billigare alternativet är ju att plocka bort alla emblem och åka runt i en liten sleeper :D Fast det känns lite trist om jag ska vara ärlig
T6 är ju nog mycket sleeper som det är, tror inte det är så fruktansvärt många som vet vad det är. Liiiite måste man ju få stoltsera med att ha en ovanlig bil och om inte annat så tycker jag alltid det är lite kul när man får syn på t.ex en T6:a eller V8:a.
Användarvisningsbild
av Briander
#1233816
lillasnigel skrev:
StefanN skrev:
Micce1980 skrev: Sen kanske de nyare V60 & T6 emblemen, ungefär som denna S60 ägaren gjort bl.a
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ner!/page4
Skulle bli såhär då https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V ... =23_11&w=3

Så här gjorde jag med emblemen.
[url=http:__forumbilder.se_FANAJ_img-2232]http:__forumbilder.se_FANAJ_img-2232.JPG
Det ser smutt ut, du råkar inte sitta inne med artikelnummer på emblemen?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Inscription: 31416384
AWD: 31391835
Polestar: 31664113
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1244594
Jahopp, i helgen blev det lite vårstädning. Sommarhjulen är på, Sleipnerfälgarna är helt ok men jag håller utkik efter nånting annat eftersom jag ändå behöver nya däck. Skinnklädseln har fått sig en rengörning och nu kan man inte spegla sig längre i förarsätet och ratten :D. Lite tidigare i vintras blev det monterat stänkskydd + R-pedaler, och nu i veckan bytte jag skyltbelysningen till LED. Jag vet inte om det blev nån jätteskillnad direkt, men mindre gult är det.

Bild

Bild

Bild


Jag har varit en vända in till Bilia också och fått en nyare version av Sensus samt uppgraderad navigationsmjukvara för att kunna ladda in kartor via USB. 1400 kostade det kalaset, vilket jag tycker är ett jäkla rån. Nu blev jag visserligen av med några irriterande buggar i Sensus men jag tycker nog att det borde ligga i Volvos intresse att se till att alla bilar är så uppdaterade som det bara går för att inte folk ska störa sig och välja något annat bilfabrikat nästa gång.
av Schmoyoho
#1244608
Waaa, Sleipner är ju bland de snyggaste fälgarna? Diskreta men stiliga!

Vad körde du för LED:er i regbelysningen? Färgtempen skulle jag vilja ändra på min bil, men jag vill inte ha markbelysning bakom bilen som de flesta LED:er verkar ge på köpet. Uppdaterad mjukvara ingår väl i servicen, eller måste man betala för att få kartuppdateringsmöjligheten oavsett?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1244609
Schmoyoho skrev: sön 15 apr 2018, 21:24 Waaa, Sleipner är ju bland de snyggaste fälgarna? Diskreta men stiliga!

Vad körde du för LED:er i regbelysningen? Färgtempen skulle jag vilja ändra på min bil, men jag vill inte ha markbelysning bakom bilen som de flesta LED:er verkar ge på köpet. Uppdaterad mjukvara ingår väl i servicen, eller måste man betala för att få kartuppdateringsmöjligheten oavsett?
Vill du ha jämnare belysning på köpet är det snarast kompletta moduler som gäller. Blev omkörd av en Audi på vägen hem för en stund sen med två koncentrerade blå-vita fläckar över nummerskylten, inte så klädsamt..

Men jag har funderat på att måla över en eller två av raderna på mina just för att minska effekten av markbelysning lite.. Det skulle fortfarande ge lyse över hela bredden men inte lika många rader på djupet.
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1244613
Schmoyoho skrev:Waaa, Sleipner är ju bland de snyggaste fälgarna? Diskreta men stiliga!

Vad körde du för LED:er i regbelysningen? Färgtempen skulle jag vilja ändra på min bil, men jag vill inte ha markbelysning bakom bilen som de flesta LED:er verkar ge på köpet. Uppdaterad mjukvara ingår väl i servicen, eller måste man betala för att få kartuppdateringsmöjligheten oavsett?
Jo jag gillar fälgarna mer och mer, men jag är inte helt såld på 235mm-bredden, och inte stötigheten heller så jag funderar lite på om jag ska gå ner till 17". Det kanske är en vanesak eller löser sig om jag fixar nya däck

LEDarna är dessa https://vparts.se/se/leds-for-skyltbely ... 6000k.html

Jag har ingen aning om Sensus-uppdateringar ska ingå i servicen men det verkar ju inte ha skett automatiskt för förra ägaren iallafall. Navigationsuppdateringen hade nog kostat oavsett iaf. Dåligt att man ska behöva säga till om vanlig sensus-upptatering om det nu ska ingå.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

av Schmoyoho
#1244615
Min S80 kom med 245/40-18 men där har jag monterat 45-profil istället. Kanske funkar även på 60-serien?

Angående uppdateringarna vill jag minnas någon mek sagt att vissa mediarelaterade uppdateringar kan ta väldigt många timmar, så de kanske tar prioriterar bort sånt om man inte ber om det. Men ingå bör det ju göra, tror jag iallafall. Min bil är för gammal för att få nya mjukvaror ändå så jag vet inte riktigt.
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1244619
Schmoyoho skrev:Min S80 kom med 245/40-18 men där har jag monterat 45-profil istället. Kanske funkar även på 60-serien?

Angående uppdateringarna vill jag minnas någon mek sagt att vissa mediarelaterade uppdateringar kan ta väldigt många timmar, så de kanske tar prioriterar bort sånt om man inte ber om det. Men ingå bör det ju göra, tror jag iallafall. Min bil är för gammal för att få nya mjukvaror ändå så jag vet inte riktigt.
Får räkna lite på däcken, 18" är ju snyggare ;)

Jag har läst andra trådar här på forumet där folk fick Sensus uppgraderat gratis pga av buggar och då fick de tjata lite också så jag tolkade det som att det inte är nåt som ingår. Jag hade väl egentligen inga buggar, bara störande features. Och speciellt lång tid tror jag inte att det tog, från det att jag lämnade in nyckeln tog det 2,5h tills jag fick mess om att det var klart och det var minst en bil före som skulle servas/fixas. Men nu har jag finfina statistik-staplar i "min bil" och det är skönt att kunna använda den inbyggda navigatorn istället för telefonen så det var värt kostnaden ändå

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av svergie2
#1245168
smackoo skrev:Lite nyfiken bara. Av de 1400:- du betalade för Sensus uppd...

Hur mycket av 1400:- är mjukvara och hur mycket är arbete?
Cirka 800 skulle jag gissa på :)
Point%20Blur_Apr182018_094624.jpg
Point%20Blur_Apr182018_094624.jpg (17.65 KiB) Visad 1580 gånger
Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]