Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1230582
Strax före jul gav vår skåpbil upp och vi hade redan innan pratat om att ersätta den med en släpkärra+bil med dragkrok, och när min bättre (eller sämre) hälft sa att "du får köpa vad du vill för dina pengar" så var det bara att börja leta efter en Volvo lite snabbt innan han hittade en lämplig BMW :p. Jag tänkte först V70 men det var inte helt lätt att hitta en hyfsat ny, fräsh bensinare med automatlåda och mörk inredning och efter att ha missat några på blocket började jag fundera lite på V60 istället. Det var ju tyvärr ännu svårare att hitta en V60 som passade kriterierna och dessutom låg inom budgeten men så hittade jag en MY11 T6 AWD med polestaroptimering och en hel del lull-lull. Den var lååångt över min ursprungliga budget men hade bara gått 5000 mil och haft få ägare så efter en kort provkörning blev det affär.

Jag tänkte att den här tråden skulle insprirera mig till att faktiskt göra saker som står på att-göra-listan och dessutom börja fotografera igen, för det är ju roligare att ta bilder om man har nån att visa dem för ;)

Just nu är den jäkligt skitig men jag kan ju inte posta en garagetråd utan bilder...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Det är ingenting direkt som måste fixas på den men efter att ha kollat runt lite här inser jag ju att växelspaksstället måste bytas. Först på tur står dock skylthållare utan reklam och en ny torkararm bak (eller den lilla kåpan som täcker skruven).

Bild

Kom gärna med förslag på saker som förbättrar funktion/utseende. Jag är själv inte så förtjust i krom/silverdetaljerna så jag funderar på att lacka eller foliera lister och grill svart. Eventuellt blir det lite LED-lampor också.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1230588
Den där ser ju attans trevlig ut :D

Ser ut som att du har kommit på den viktigaste att fixa i alla fall :-)-)
av UnleashFusion
#1230589
Som du redan nämnt är växelspak, möjligtvis förändra baken?, till en R-Design-look(som du kan foliera, om du ogillar kromen/silver detaljen)

tex. denna https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -39802609/ - jag förmodar att man får med allt som är på bilden, lackera hela stötfångaren till den respektive färg, foliera kromen/silver detaljen matt-svart eller svart eller låter den vara.

Har dock inte kunnat hitta nyare modeller från facelift på bildelsbasen(-16>
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1230590
UnleashFusion skrev:möjligtvis förändra baken?, till en R-Design-look(som du kan foliera, om du ogillar kromen/silver detaljen)
Baken vill man ju ha snygg med ja ;) Själv ville jag inte ha r-design så gjorde en MY14 lösning, se inlägget ons 27 sep 2017, 17:18 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=137123
av UnleashFusion
#1230591
Micce1980 skrev:
UnleashFusion skrev:möjligtvis förändra baken?, till en R-Design-look(som du kan foliera, om du ogillar kromen/silver detaljen)
Baken vill man ju ha snygg med ja ;) Själv ville jag inte ha r-design så gjorde en MY14 lösning, se inlägget ons 27 sep 2017, 17:18 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=137123

Jo jag har faktiskt sett, så mycket snyggare än originalet! :D

och dom delarna finns ju massvis av på bildelsbasen också, både stötfångaren samt den svarta plasten :)
av Lövet
#1230603
Underbar. V60 har så bra chassi att den kommer till sin allra bästa rätt med mycket motor. Helst bensin :twisted:
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1231776
Lördagspysslet fick bli att montera kupévärmaren. Efter lite klurande på bästa platsen hängde jag upp den under handskfacket med ett super-duper kardborrband som jag hittade i gömmorna. Får se hur länge det håller men jag vägrar åka runt med den lös även om den förfular inredningen. Under handskfacket är den hyfsat diskret iallafall.

Bild


Jag fick hem lite grejor från Vparts i veckan, stänkskydd och LEDs bl a. Jag var tvungen att köpa nya fönsterskrapor också, alltid retar det nån :twisted:

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]