Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1229675
Ska ju erkänna att jag mest är ute efter ljudet och att jag har två öppna filter liggandes sedan tidigare bidrog till idén. Men när jag såg konstruktionen med ECM så hoppar jag nog över projektet. Har en tanke på optimering men då duger ett insatsfilter nog gott också.
Användarvisningsbild
av Briander
#1229949
Fick skivor och belägg fram bytt efter jobbet idag, och även de berömda främre bakvagnsbussningarna. De gamla var så att säga färdiga. Hjulinställning på måndag.
rps01_185356.jpg
rps01_185356.jpg (61.88 KiB) Visad 588 gånger
Användarvisningsbild
av Briander
#1230539
Fick dit mina pedaler till slut efter en del svärande och pillande! Ser trevligare ut nu. Uppdaterade även navigationen till version 2016, det kommer inga fler uppdateringar till gamla DVD-systemet vad jag vet så det är så nytt det blir i alla fall.

Önskelistan nu lyder något såhär:

▪ Facelift-backspeglar.
▪ Snyggare golvmattor.
▪ Automatiskt avbländbar innerbackspegel.
▪ Spoilern bak med uttag för slutrör+slutrör.
▪ 17 eller 18 tums vinterhjul.
▪ Optimering av motor.
Senast redigerad av 2 Briander, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1230544
Briander skrev:Fick dit mina pedaler till slut efter en del svärande och pillande! Ser trevligare ut nu.
Väntar på att mitt beställda fiskben/falsben ska komma. Sedan skall jag också få dit mina pedalj**vlar. Får inte vara så, att jag är den enda på forumet som inte lyckas få dit dom :wink:
av Schmoyoho
#1230605
Finns det en R-designgrill till S80? Tror det är annorlunda mellan V70 och S80 så jag vet inte om de passar utan att byta stötfångaren. Inte sett.
Användarvisningsbild
av Briander
#1230662
Schmoyoho skrev:Finns det en R-designgrill till S80? Tror det är annorlunda mellan V70 och S80 så jag vet inte om de passar utan att byta stötfångaren. Inte sett.
Är det så? Jag tog för givet att det var samma grill på båda bilarna faktiskt. Måste forska i detta på jobbet imorgon!
Användarvisningsbild
av Briander
#1230712
StefanN skrev:Olika grill på V70 och S80 tyvärr.
Insåg det efter en vända i VIDA nu, attans. Hade nog bara förutsatt det för att de ser så lika ut vid en snabb anblick. Då kan jag stryka en punkt på listan!
Användarvisningsbild
av Briander
#1230715
SvenB skrev:
Briander skrev:Fick dit mina pedaler till slut efter en del svärande och pillande! Ser trevligare ut nu.
Väntar på att mitt beställda fiskben/falsben ska komma. Sedan skall jag också få dit mina pedalj**vlar. Får inte vara så, att jag är den enda på forumet som inte lyckas få dit dom :wink:
Du kommer lyckas, handlar bara om hur många svordomar det blir på vägen 8)
Användarvisningsbild
av Briander
#1231131
Schmoyoho skrev:Ptja, polestar kanske? Jag monterade de nya spolarmunstyckena på huven med lackad kåpa på min S80 också samt kromlisterna i fronten. Med en MY10 har du väl redan nya breda VOLVO-emblemet på bakluckan samt nya grillen? Exteriört finns det då inte så mycket kvar i facelift-väg, om du inte planerar att byta stötfångarna förstås. Men går gör det. Möjligen byta till LED-backspeglarna som kom MY12? Interiört tycker jag ovanstående täckte in det mesta.
Bara backspeglarna kvar att fixa här nu, planerar inte byte av stötfångarna, men jag beställde precis lackade spolarmunstycken via JB idag, levereras till jobbet imorgon, 30 spänn. Det tar sig :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]