Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1234419
Micce1980 skrev:Minns att jag bytte till HP högtalare samt pysslade in diskander i alla fyra dörrarna i förra bilen, en V50 som i grunden var en Kinetic. Blev en j-a skillnad och kunde nu känna basen som inte ens existerade tidigare samt njuta av diskanternas kvittrande sång :wink: Allt passade i alla fall i den bilen och kommer säkert passa bra i den. Vet i tusan om stereon orkade driva högtalarna fullt ut eller ej men allt fungerade som det skulle
Jag bytte fram igår för att se att allt är som det ska innan jag byter bak och ja, det fungerar utmärkt även i min bil. Inga konstigheter alls ännu och framförallt mer djup bas på lägre volyner :)
Användarvisningsbild
av Briander
#1234420
Schmoyoho skrev:
Briander skrev:Aha! Bra info, har undrat över just detta med olika modeller. Jag hörde av en kollega att det kanske var skillnad pga annat djup på PS men det var inte hundra. Ohmen skiljer, gissar att PS också är på 2 ohm med tanke på att PS och HP har förstärkare medan BP inte har det.
Du måste ju ändå riva dörrsidan när du ska montera högtalarna. Klicka hem två extra från skroten och ha i beredskap? Passar de inte så kostar det ju inte mer än returfrakten. Eller testa göra en förfrågan hos jönköpings bildemontering, de är alltid väldigt hjälpsamma när man har funderingar. I bästa fall kanske de har tid att måtta eller jämföra högtalarna.
Såvitt jag sett så finns inga PS att köpa någonstans, har kollat lite olika artikelnummer från VIDA, men JB är bra ja, ska se om dom kan fixa kabeln mellan huvudenhet och AUD till mig om den inte redan är fördragen i bilen.
Användarvisningsbild
av Briander
#1234421
Bytte högtalarna fram igår som sagt, har två till bak också men ville se att inget konstigt händer när 2 ohm-grejerna blir inkopplade. Själva bytet är onekligen lätt, dörrsidan river man på en minut och med hjälp av en popnit-pistol så sitter nya högtalarna fast som bara den.

BP
rps20180222_220551.jpg
rps20180222_220551.jpg (86.69 KiB) Visad 1542 gånger
HP
rps20180222_220606.jpg
rps20180222_220606.jpg (94.23 KiB) Visad 1545 gånger
Insidan på dörrsidan har specen klistrad.
rps20180222_220716.jpg
rps20180222_220716.jpg (82.07 KiB) Visad 1545 gånger
Användarvisningsbild
av Briander
#1234453
StefanN skrev:Dom du köpte. Jag tog 4 st så det vart 440:- ink frakt.
Aha ja! Dom jag köpte hade bara gått 267 mil från en 2016 så det känns verkligen prisvärt.
av Schmoyoho
#1234539
Briander skrev:Såvitt jag sett så finns inga PS att köpa någonstans, har kollat lite olika artikelnummer från VIDA, men JB är bra ja, ska se om dom kan fixa kabeln mellan huvudenhet och AUD till mig om den inte redan är fördragen i bilen.
Lite sent nu kanske men alla utom Dynaudio finns. Tror Dynaudio-basarna kostar 2100 kr/st nya mot för kring 400 kr/st för HP, borde väl avspegla att det är skillnad på olika. Samma råd fick jag på Volvo då två av mina var trasiga när jag köpte min bil: HP passar men går inte att jämföra mot PS. Men det kanske är en annan diskussion om era bilar, Briander och StefanN, saknar förstärkare.

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/8676891
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/31438020

Edit: vad för kabel ska du dra till AUD:n?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]