Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1226674
Snyggt jobbat!
Hur gjorde ni lackeringen? I en riktig lackverkstad med box, eller "garagelack"? Funderar på hur jag ska göra med min 245:a längre fram. Hellackering på lackverkstad kommer att bli vansinnigt dyrt.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1226706
MarcusJ skrev:Snyggt jobbat!
Hur gjorde ni lackeringen? I en riktig lackverkstad med box, eller "garagelack"? Funderar på hur jag ska göra med min 245:a längre fram. Hellackering på lackverkstad kommer att bli vansinnigt dyrt.
Lacken är lagd i en lackbox för maskiner så den e gigantisk. Dem Lackar Skylifts där..
Inte helt lämpad för billack med helt OK.. Har inte en aning om kostnad i detta fall.. Men visst är de som du säger svindyrt i annat fall..
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1226761
Braweheart skrev:
MarcusJ skrev:Snyggt jobbat!
Hur gjorde ni lackeringen? I en riktig lackverkstad med box, eller "garagelack"? Funderar på hur jag ska göra med min 245:a längre fram. Hellackering på lackverkstad kommer att bli vansinnigt dyrt.
Lacken är lagd i en lackbox för maskiner så den e gigantisk. Dem Lackar Skylifts där..
Inte helt lämpad för billack med helt OK.. Har inte en aning om kostnad i detta fall.. Men visst är de som du säger svindyrt i annat fall..
Okej, då förstår jag.
Har funderat på att göra en improviserad lackbox i mekargaraget, det är tillräckligt stort iaf. Tänkte att om man delar av en tillräckligt stor del av garaget och klär in det i plast och ordnar fläkt med filter m.m. kanske man kan få ett gott resultat? Min målsättning med 245:an är ju inte utställningsskick eller ens nyskick.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1226768
MarcusJ skrev:
Braweheart skrev:
MarcusJ skrev:Snyggt jobbat!
Hur gjorde ni lackeringen? I en riktig lackverkstad med box, eller "garagelack"? Funderar på hur jag ska göra med min 245:a längre fram. Hellackering på lackverkstad kommer att bli vansinnigt dyrt.
Lacken är lagd i en lackbox för maskiner så den e gigantisk. Dem Lackar Skylifts där..
Inte helt lämpad för billack med helt OK.. Har inte en aning om kostnad i detta fall.. Men visst är de som du säger svindyrt i annat fall..
Okej, då förstår jag.
Har funderat på att göra en improviserad lackbox i mekargaraget, det är tillräckligt stort iaf. Tänkte att om man delar av en tillräckligt stor del av garaget och klär in det i plast och ordnar fläkt med filter m.m. kanske man kan få ett gott resultat? Min målsättning med 245:an är ju inte utställningsskick eller ens nyskick.
Det tror jag absolut på.. Ja har ju tom funderat på att göra en lackbox av partytält ute då jag saknar garage..

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]