- sön 07 jan 2018, 03:46
#1223156
jag är ny på det här med garagetrådar. Jag funderade på en under hela mitt V70-ägande men det blev aldrig av. Jag funderade på det i somras när jag och sambon skaffade en V60 tillsammans, men inte heller då fick jag tummen ur. Så nu gör jag det, bara sådär! Jag har åtminstone lite planer jag hoppas genomföra. Eftersom jag haft bilen ett halvår så blir det kanske ett lite bildtungt startinlägg :lol:
Bilen inköptes relativt spontant med ca 2500 mil på mätaren i juli och efter att ha bilat 90 mil ner till Karlstad i min trötta törstiga V70 2.0F var det en fröjd att trycka plattan i mattan med D4:an även om inte det är något prestandamonster heller.
Jag har ingen bra lista på utrustning men det den inte har som jag kan sakna är den adaptiva farthållaren, elbaklucka och AWD . Däremot har den lampor som följer rattens rörelser, keyless drive och elstolar med minne. Det förstnämnda jätteroligt att leka med på parkeringen och dom sistnämnda har retat gallfeber på mig när jag (2m lång) av någon anledning haft både min och sambons (1,65m) nyckel i fickan och bilfan valt fel vid upplåsning. En hel dag höll jag på att få psykbryt på det där.
Bilder från handlaren:
Några bilder från vägen upp
Lite planer jag har för bilen
[ ] Nya fälgar till sommaren
[ ] Tonade rutor bak
[ ] Eventuellt plocka bort modell/motorbeteckning
[ ] Polestar-optimering (svårt att få med sambon hör)
[ ] Eftermontering backkamera.
Ganska långsamt för att vara jag så byttes även skyltarna ut till varianter utan reklam! Blinkerslamporna däremot bytte jag fort ut till kromade ("Du borde ha sagt till innan, det är vår gemensamma bil" :roll: )
Vinterdäcken åkte på ganska tidigt pga en punka, men jag måste säga att jag tycker fälgarna är OK för att vara till vintern.
Vi installerade häromdagen en fast batteriladdare (Calix 1205). Valde efter mycket funderingar fram och tillbaka att inte köra med Volvos standardplacering av uttaget. Istället hamnade det i fronten, men fortfarande med plats för en eventuell led-ramp senare. Tyckte det blev OK.
Jag tror det var allt för nu. Vi får se om det stannar av eller om jag fullföljer några av planerna, god natt :D
Bilen inköptes relativt spontant med ca 2500 mil på mätaren i juli och efter att ha bilat 90 mil ner till Karlstad i min trötta törstiga V70 2.0F var det en fröjd att trycka plattan i mattan med D4:an även om inte det är något prestandamonster heller.
Jag har ingen bra lista på utrustning men det den inte har som jag kan sakna är den adaptiva farthållaren, elbaklucka och AWD . Däremot har den lampor som följer rattens rörelser, keyless drive och elstolar med minne. Det förstnämnda jätteroligt att leka med på parkeringen och dom sistnämnda har retat gallfeber på mig när jag (2m lång) av någon anledning haft både min och sambons (1,65m) nyckel i fickan och bilfan valt fel vid upplåsning. En hel dag höll jag på att få psykbryt på det där.
Bilder från handlaren:
Några bilder från vägen upp
Lite planer jag har för bilen
[ ] Nya fälgar till sommaren
[ ] Tonade rutor bak
[ ] Eventuellt plocka bort modell/motorbeteckning
[ ] Polestar-optimering (svårt att få med sambon hör)
[ ] Eftermontering backkamera.
Ganska långsamt för att vara jag så byttes även skyltarna ut till varianter utan reklam! Blinkerslamporna däremot bytte jag fort ut till kromade ("Du borde ha sagt till innan, det är vår gemensamma bil" :roll: )
Vinterdäcken åkte på ganska tidigt pga en punka, men jag måste säga att jag tycker fälgarna är OK för att vara till vintern.
Vi installerade häromdagen en fast batteriladdare (Calix 1205). Valde efter mycket funderingar fram och tillbaka att inte köra med Volvos standardplacering av uttaget. Istället hamnade det i fronten, men fortfarande med plats för en eventuell led-ramp senare. Tyckte det blev OK.
Jag tror det var allt för nu. Vi får se om det stannar av eller om jag fullföljer några av planerna, god natt :D
Tesla Model 3 LR AWD MY2020 - Tidigare: Passat Alltrack 2.0 TDI MY18, V60 D4 Summum MY16, S60 D5 Summum MY11, Audi A4 2.0 TDI Proline MY09, V70 2.0F Momentum MY09