Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av BiTu
#1222203
254 hk 4-cyl T5
Blonde/charcoal inredning, nappaläder
Elmanövrerade framstolar
Linear Walnut dekor
20" original fälgar sommar
19" vinter
Magic Blue
Originaltonade rutor
GPS
15mm spacers bak

Kört över 3000 mil hitills, mer än nöjd!
Bilagor
IMG_20161005_190630 - kopia.jpg
IMG_20161005_190630 - kopia.jpg (61.2 KiB) Visad 735 gånger
IMG_20161005_190524 - kopia.jpg
IMG_20161005_190524 - kopia.jpg (48.3 KiB) Visad 733 gånger
IMG_20161004_120842 - kopia.jpg
IMG_20161004_120842 - kopia.jpg (73 KiB) Visad 731 gånger
IMG_20161004_120831 - kopia.jpg
IMG_20161004_120831 - kopia.jpg (88.96 KiB) Visad 735 gånger
20170719_163300_resized.jpg
20170719_163300_resized.jpg (438.25 KiB) Visad 738 gånger
20170421_170153 - kopia.jpg
20170421_170153 - kopia.jpg (151.52 KiB) Visad 733 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
#1222214
Ser grym ut. Gjorde det stor skillnad med spacers bak?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1222331
Smarrig kärra! Ska in på fredag och diskutera lite priser för ev köp av just en V90 T5.
Finns det något i utrustningsväg du känner att du saknar eller rent av något du VERKLIGEN gillar? Jag vill inte missa något om det blir så att vi beställer en. :lol:
av BiTu
#1222367
frasse4 skrev:Ser grym ut. Gjorde det stor skillnad med spacers bak?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Utseendemässigt gjorde det hela skillnaden tycker jag, innan såg den nästan lite "kobent" ut.
av BiTu
#1222372
grillchips skrev:Smarrig kärra! Ska in på fredag och diskutera lite priser för ev köp av just en V90 T5.
Finns det något i utrustningsväg du känner att du saknar eller rent av något du VERKLIGEN gillar? Jag vill inte missa något om det blir så att vi beställer en. :lol:
Antar att du kikar på en R-design, men om det inte är det så hade jag sagt välj Nappa! När jag beställde bilen var man tvungen att välja nappa om man ville ha de elektriskt förlängda lårstöden, men när jag jämfört med det vanliga lädret så hade jag valt nappa ändå. Riktigt stor skillnad.

Tonade rutor är enligt mig ett måste.

Beställde medvetet inga kameror etc, smaksak.

GPS - känns skönt att det alltid finns i bilen "på riktigt".

Annars tycker jag faktiskt att bilarna är riktigt välutrustade från början om man väljer Inscription/R-design.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1222402
Ja, r-design vill vi åt. Jag tyckte förvisso att T6 Inscription som jag körde för ett år sen var ganska styv i chassit men lite mer skadar inte samt att Bursting Blue bara finns där.
Dynförlängningen älskade jag och något vi "kräver", samma med sportstolar så vi verkar få leva med manuell hantering där.

Ska däremot titta närmre på de olika stolalternativen så man hajar skillnaden för du är inte den första jag ser som hyllar nappan. :)
Tonat blir det men oklart om man ska köra fabrik eller eftermarknad (dvs ta den kostnaden senare och istället lägga till något annat).

Kör alltid Waze/Google Maps men med den stora displayen i V90 känns det som en no-brainer med GPS.
Tror att vi skippar 360-kamera men adderar backkamera. Sambon är lite nojig över längden på bilen och visst är den lång, så jag står nog bakom det valet.

Hur tycker du att motorn är? Gör den sig bra i en stor bil som V90? Optimerad?
av BiTu
#1222404
grillchips skrev:Ja, r-design vill vi åt. Jag tyckte förvisso att T6 Inscription som jag körde för ett år sen var ganska styv i chassit men lite mer skadar inte samt att Bursting Blue bara finns där.
Dynförlängningen älskade jag och något vi "kräver", samma med sportstolar så vi verkar få leva med manuell hantering där.

Ska däremot titta närmre på de olika stolalternativen så man hajar skillnaden för du är inte den första jag ser som hyllar nappan. :)
Tonat blir det men oklart om man ska köra fabrik eller eftermarknad (dvs ta den kostnaden senare och istället lägga till något annat).

Kör alltid Waze/Google Maps men med den stora displayen i V90 känns det som en no-brainer med GPS.
Tror att vi skippar 360-kamera men adderar backkamera. Sambon är lite nojig över längden på bilen och visst är den lång, så jag står nog bakom det valet.

Hur tycker du att motorn är? Gör den sig bra i en stor bil som V90? Optimerad?
Jag tänkte också tona senare, men 2 saker fick mig att ändra mig:
Originaltoningen är faktiskt spot-on. Tillräckligt mörk men inte för mörk inifrån.
Ingen risk för repor i filmen.

Backkamera är nog bra, sensorerna bak räcker dock för oss. Utan dem hade det dock varit jobbigt.

Ska jag nämna motorn ( och växellådan för all del ) i ett ord så är det "harmoni". Riktigt avslappnad vid "normal" körning, på bettet direkt när du vill. Så ja, den räcker helt klart till. Har inte Polestar då jag väntar på BSR :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1222437
Ah, då är jag med! Inte kunnat jämföra fabrikstoning mot eftertoning men det brukar nog låta som du säger hos de som vet. Vi får se om det går att klämma in, annars är det ju en "skitgrej" att eftermontera och då till förmån för mer fabriksutrustning som sagt.

Harmoni, härligt! :D Jag ser verkligen fram emot att få provköra T5an imorgon. Drömmen vore T5 AWD (mest för skojs skull) men man kan inte få allt. Har också kikat lite på BSR och de söker väl testkärror om jag inte minns fel. Annars verkar ju Polestars nM-höjning till T5an vara trevlig, samma som T6. Nåja, vi får se. :D Jag lär säkert komma med en del frågor imorgon eftermiddag. ;)
Tack för dina svar!

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]