Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1230944
Vilket ju då fick mig att undra vidare om alla motorer som sitter i dessa t ex S/V 90 enbart är fyrcylindriga motorer om man nu inte kan rätta sig efter motorbeteckningen längre. :D
av Schmoyoho
#1230991
SRT skrev:Ha ha ... så man ger dessa för mig nyare Volvo versioner motorbeteckningar som bilen inte har !?.Herrejestrikanes, hmmm, då har jag nog inte någon turbo femma utan en Twin turbo V10 ha ha ... Verkar som om Volvo börjar spåna ur lite ha ha ... :D
T = bensin, D = diesel. Sen 2-8 betecknar var i storleksspannet motorn är. Ganska logisk nomenklatur egentligen som Volvo som sagt kört med i några år. Om någon spårat ur så är det tyskarna. Mercedes C63 var tidigare en C-klass med en 6.2 L V8 men är nu istället en turbomatad V8 på 4.0 L. Men beteckningen är fortfarande C63. XC90 T8 är för övrigt ingen turboladdad V8 heller, kanske kan tilläggas.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1231010
Kan bara ställa mig in i ledet och säga den blåa lacken och det ljusa lädret är kanon! Hade nog själv valt det om det inte fanns två barn med i bilden. För egen del blev det Saville grå med helsvart inredning inkl tak. T5 går som flera säger riktigt fint. Lungt och följsamt i normal körning men helt klart riv om det behövs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1231016
Mycket fin kombo, den hade jag själv valt om det varit aktuellt! Gillar verkligen ljusa inredningar och lack med "färg" i :D

Mike

Nu har jag inte S80 utan V70 men det är inget[…]

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]