Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1222969
helgonet1 skrev: Den är inte leverans klar förrän den 19 så det blir en lång väntan tills dess men den som väntar på nåt gott
Nästan tre veckor, men det kanske var lite "puts och fix". Jag förstår om du har det lite svårt att gå i "väntans tider". Själv har jag det alltid svårt att vänta, vill helst ha leverans "i går". Men när jag köpte den bil jag har nu, gick det fort. Jag diskuterade en affär måndag mitt på dagen, bestämde mig samma eftermiddag och leverans tidig eftermiddag dagen därpå.
Men grattis till en fin bil som du säkert får mycket glädje med. Som du skriver: Den som väntar på något gott... :lol:
#1224293
Nexus skrev:
helgonet1 skrev:
Tackar. Ja det är nåt speciellt när det skjuter på bakifrån :mrgreen: :mrgreen:
Undra om Christer Lindarw kör bmw :mrgreen: :lol:
LOL :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1228105
Någonting skrev:Kollade du så att blinkersspaken inte har rostat fast? Det är väl standardfel på BMW :lol:

Grattis till ny-bilen, uppdatera gärna tråden med upplevelser som skiljer München-bilarna från Torslanda-bilarna.
Här kommer en update: Har haft bilen i en vecka imorgon. Har pendlat till jobbet ca 10 mil tur och retur om dagen. Den går tyst och mjukt till och med när man växlar ned och gasar vid omkörningar så hörs motorn knappast, allra minst att det är en diesel, den bara seglar iväg. Automatlådan uppför sig ungefär som en manuell låda, (vilket jag gillar) den kan ligga på åttans växel i låg fart typ 50-55 km/h utan att växla ned. Volvon växlade ned jämt och den lät mycket mer vid omkörningar samt i motorvägsfart jämfört med Bmw'n. Den vart lite ryckigare i låg fart 50-55, vet ej om det vart lådan som krånglade lr att det vart så. För övrigt gick Volvon bra.

Däremot kan jag säga att stereon (High Performance) i Volvon är några strån vassare än den i Bmw, mycket bättre ljud, så ljudet samt webaston saknar jag men man kan inte få allt. I det stora hela så upplever jag Bmw'n som mer premium än Volvon. Den knarrade och gnisslade i inredningen även om det inte gjorde så jämt men titt som tätt, menast Bmw'n är tyst, den både känns och upplevs mer som premiumbil än Volvon. Hoppas bara att den lever upp till ryktet och ger mig många bekymmersfria mil. En skön, komfortabel bil att åka i, en landsvägsslukare. Några cm längre och några cm bredare samt ett tiotal kg tyngre än Volvon men båda bilarna upplever jag lika pigga. Ungefär lika många hästar i båda motorerna ca 185, tror Volvon har lite mer vridmoment.

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]