Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1221530
Hej och Gott Nytt År på er alla!

Efter mycket funderingar fram och tillbaka så slog jag till på en beggad Bmw 520 D - 2013 i fredags som gått 9400 mil. En helt Jävla underbar bil att köra även om många menar att man ska köpa modellen med större motor i typ 530 men visst en motor på 258 HK mot 185 HK är ju skilllnad men priset blir där efter också samt skatt och försäkring vilket jag kollat upp i förväg. Den går tyst och mjukt och är enormt välvårdad, servad enligt plan på märkesverkstad.

Tycker man åker enormt sköönt i 520, den bara svävar fram på vägen och automatlådan är 8 stegad och växlar mjukt och ryckfritt. Märks ganska så markant skillnad jämfört med min S80 vilken jag nu ska sälja. Den har gått utmärkt och inte gett mig några större bekymmer förutom byte av webasto samt vindrutetorkarmotor och oljekyl. Kommer faktiskt att sakna den men ser också framemot att bli Bmw ägare för första gg i mitt liv. Tänker självklart hänga kvar på detta eminenta forum ändå om det går bra. Här är lite bilder på den.

Bild
Bild
#1221538
FÖRÄDARE :lol:

Skojja bara. Hade själv en BMW 523 före min nuvarande V70 Min bror har haft flera BMW och automaterna har vart felfria. Grattis till en snygg bil. PS! tänk på när du ni köper nya jeans att tvätta dom först så dom inte torrfäller på den ljusa klädseln. Går och ta bort men är lite jobbigt.
Tomas
#1221551
Tompan60 skrev:FÖRÄDARE :lol:

Skojja bara. Hade själv en BMW 523 före min nuvarande V70 Min bror har haft flera BMW och automaterna har vart felfria. Grattis till en snygg bil. PS! tänk på när du ni köper nya jeans att tvätta dom först så dom inte torrfäller på den ljusa klädseln. Går och ta bort men är lite jobbigt.
Tomas
Tack för tipset. Tack SRT. :D Den är inte leverans klar förrän den 19 så det blir en lång väntan tills dess men den som väntar på nåt gott.... :mrgreen:
#1221570
Någonting skrev:Kollade du så att blinkersspaken inte har rostat fast? Det är väl standardfel på BMW :lol:

Grattis till ny-bilen, uppdatera gärna tråden med upplevelser som skiljer München-bilarna från Torslanda-bilarna.
Lol jag den gick att röra :mrgreen: :mrgreen: Det ska jag. Kan säga redan nu (har ju självklart provkört den) och det är en stor skillnad mellan den och min S80. Bmw'n går mjukare och tystare iallafall när man kör den i comfortläget (den har tre olika körprogram, Comfort, Eco och Sport) automatlådan är en dröm helt outstanding. Jag gillar också instrumenteringen hur den är placerad samt att den är vinklad mot föraren vilket jag tycker är helrätt. Återkommer med mer när jag fått bilen och kört den ett tag. Det jag kommer sakna från Volvo'n är webaston bl a finns tyvärr ingen i bmw'n däremot så har den dragkrok vilket jag saknat i Volvo'n :mrgreen: Återstår att se hur bra stereon är i den. Jag har ju premium sound i Volvo'n vilket jag tycker är nog en bland de bästa ljuden som jag hört.
#1221665
snepo skrev:Fin bil. Tittade själv på Bmw i somras,innan jag föll för Jaggan. Sen så kör jag hellre bakhjulsdrivet än framhjulsdrivet.
Tackar. Ja det är nåt speciellt när det skjuter på bakifrån :mrgreen: :mrgreen:
Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]

Tändstift rätt på spolen? Yup.