Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1199732
SvenB skrev:Har monterat anslutningskabeln till Ctex-laddaren.
Vet någon om även hjälpbatteriet laddas samtidigt när Cex-laddaren ansluts?
Japp det skall det göra.

Har du hittat någon bra plats för panelen eller kör du också med den lösa sladden som jag tvingats göra?

Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
#1199831
Jag kör med lös sladd. Min laddare är några år och har ingen panel.
Vilket läge kör du på till ditt AGM batteri, Personbilen eller snöflingan? Gamla bilen hade ju ett "öppet" batteri, så där var personbilen det jag körde på.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1199947
SvenB skrev:Jag kör med lös sladd. Min laddare är några år och har ingen panel.
Vilket läge kör du på till ditt AGM batteri, Personbilen eller snöflingan? Gamla bilen hade ju ett "öppet" batteri, så där var personbilen det jag körde på.
Jag har inte AGM startbatteri i min bil, det sitter bara i bilar med automatlåda. Däremot är ju start/stopp batteriet av AGM typ på alla modeller men i och med att de laddas tillsammans använder jag personbilsläget på laddaren (Polar MX5.0).

En sådan här panel menade jag, jag har den i min XC60 men i V40'n hittade jag inget bra ställe att installera den på, så det fick bli en sladd anslutning.

Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
#1200052
Mini_ice skrev:Riktigt trevlig kärra! Snygg färg tillsammans med "cc paket".

Du får åka tillbaka och kräva att de monterar nytt klistermärke på märket fram! Ska vara gratis också! :D
Har kontaktat dom. De monterar klistermärken så fort jag åker till dom. I morgon, typ.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1200239
I dag har jag varit på besiktning, och varit förbi bilhandlaren och fått nytt Volvomärke i grillen.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1201449
I dag kom DHL med mina vinterhjul. Så nu kan vintern komma, fast jag hoppas att det dröjer minst två månader.
Vinterhjul.JPG
Vinterhjul.JPG (1.68 MiB) Visad 1312 gånger
Dessutom har jag tagit bort emblemen bak, men bilen är så skitig att foto får vänta :)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1206460
Hoppet fick jag ha 20 dagar för nu sitter dom på eftersom SMHI varnar för regn och snökaos i hela landet i natt. Det är ungefär en vecka tidigare än vad som brukar vara vanlig för mig att montera.
Magda med vinterhjul.JPG
Magda med vinterhjul.JPG (596.53 KiB) Visad 1306 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]