Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marooned
#1207198
Ännu mer roliga paket som kommit. Väntar bara på luftmassemätaren.


ATM Magnetventil

Bild

Lite nya slangar och inloppsrör från do88

Bild

Sist men inte minst rejält med grejer från Meguiars

Bild


Blir en rejäl rekond på den med motortvätt. Invändig våttvätt på klädsel och annan interiör. Läder rengöring och behandling. Sist men inte minst rengöring, polish och vaxning utvändigt. Med vaxning av fälgar också.
Användarvisningsbild
av Marooned
#1209148
Bilen närmar sig att bli ”färdig”. Allt är monterat motoriskt. Senaste var kopplingen, magnetventil och lite annat. Kopplingen blev rejält hårdare!

Just nu står den i päronens garage och jag sitter i soffan och vilar efter ha kört halva sidan med rengöring/condition från Meguiars. Först blev det rejäl tvätt med kallavfettning och sen två noggranna handtvättar så den blev helt ren.

Kört ”motortvätt” med medel och fuktig trasa. Testade biltemas strålkastarrengöring men den var ren skit. Även monterat brandsläckare.

Före/efter bilder kommer väl imorgon när den är klar. Det enda tråkiga i att göra rejäl rengöring, polish och vaxning är att man ser alla små små stenskott och andra småskador på lackan...
#1209840
La nånstans mellan 12-15 timmar på den i helgen. Mest tidskrävande var givetvis rubbing, polish och vaxning.

En sak är säker (nej jag är inte sponsrad av dom) Meguairs grejer är grymt bra. Körde deras Ultimate compound rubbing, sen deras Ultimate polish och sist Ultimate liquid vax. Rubbing och polish med maskin och sen vax för hand. Det var rejält slit men jävlar vilken skillnad det blev.

Blev givetvis tvätt av motorrummet, och rejäl rekond inuti med. Sagt det förut, biltemas våtdammsugare är sjukt jävla bra. Blandar lite vatten och textilrengöring och sen en tvättsvamp och gnuggar in sätena, sen dammsug med den och dom blir som nya. Även plastmattorna, kör vinylpolish på dom och sen dammsuger jag upp det. Som nya!

Läste ett tips om att ta fälgrengöring på ändrören för att få bort skiten och det funka riktigt bra.


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Satte in en brandsläckare med. Passa perfekt i det lilla utrymmet som är till höger bak.

Bild
Användarvisningsbild
av Marooned
#1210140
Marlboroman skrev:Snyggt jobbat 8)
Tack.

Känns lite tomt nu för inte mycket kvar att göra mer än att sköta om den och köra den. Önskar man hade ett eget garage, då hade jag köpt en 480 Turbo eller något och renoverat :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1210266
Tids nog så kommer man alltid på något nytt ställe att putsa på eller så hittar man inspiration någonstans. Det där med att vara nöjd brukar gå över :lol:
Användarvisningsbild
av Marooned
#1211001
Funderar på att antingen köra den och spara ihop till en ny bil, har snöat in mig rejält på en Mercedes A45 AMG. Eller lägga ner lite till på denna. Ny turbo mm och skrämma upp den i 450hk. Dock behöver jag nog en ny diff osv så med så det blir dyrt...

Känns mest som att jag kör denna under 2018 och sen säljer den och går för en A45 AMG.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1211009
Driver snabbt iväg i pengar om har såna effektmål. Osäker på hur det är med dem där om man lär byta vevstakarna, för i så fall driver det iväg bra nog, speciellt om man inte kan göra jobbet själv. Och med mer effekt så krävs diff, vassare väghållning och bättre bromsar för att kunna utnyttja effekten på ett vettigt sätt.
Användarvisningsbild
av Marooned
#1211012
Marlboroman skrev:Driver snabbt iväg i pengar om har såna effektmål. Osäker på hur det är med dem där om man lär byta vevstakarna, för i så fall driver det iväg bra nog, speciellt om man inte kan göra jobbet själv. Och med mer effekt så krävs diff, vassare väghållning och bättre bromsar för att kunna utnyttja effekten på ett vettigt sätt.
Japp. För mycket pengar att lägga på en 10år gammal Volvo i mina ögon. Bättre och hålla i dom och uppgradera till en A45 AMG. Den verkar ruskigt rolig och fin bil. Går att få upp den i 440hk utan problem. Den är 4-hjulsdriven med vilket är en klar fördel om man ska jaga effekt.

Men är nöjd med min tillsvidare. Mappningen är riktigt bra och efter jag bytade magnetventilen med så är den riktigt stark över hela registret. Inget turbolagg alls och den spinner inte alls vid gaspådrag på 1-2an (om det är torrt).

Går som ett skott nu 8)

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]