Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1200026
Bokat tid för montering av allt nu.

9 oktober.

Sen 13 okt ska den till ljudfirman och fixa lite kul ljud.

Lär väl inte hända så mycket i denna tråd tills efter dom datumen. Inte för att det inte händer så mycket i den nu förutom att jag skriver i den ;)
#1204243
Mycket krångel senaste tiden. Först så leverade inte Autotech grejerna och tillslut avbeställda jag allt därifrån. Orkar inte med företag som lovar saker, ringer och lovar mer och inte håller det.

Sen skulle den in idag för att bygga lite roligare ljud i den, men då ringer firman 2h efter jag lämnat den att deras montör drabbats av en personlig förlust och inte kunde fixa den idag. Självklart känner jag med montören så inte mycket med det men ironisk dag det händer.

Har monterat downpipe och racekat i alla fall, eibach sänksatsen är på och nya fälgarna. Mycket nöjd med resultatet. Nästa är att montera större spridare innan jag ska ner till GDM nästa fredag och optimera den till steg 3 (322 hk). Efter det ska ny koppling på (Sachs performance).

Lite bilder när den är nytvättad:

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Marooned, redigerad totalt 0 gånger.
#1204370
Roligt projekt, synd att Volvo aldrig släppte C30 i AWD utförande.
#1204430
Schmoyoho skrev:Tycker fälgarna blev klockrena på bilen! 322 hk på framhjulen lät brutalt, blir det inte mycket torque steer? Men kul med effekt, mer sås än min V8 :shock:
V8:an ju å andra sidan anmärkningsvärt låg effekt i förhållande till motorvolym, det är väl knappast för toppeffekten du köpte den heller misstänker jag :)

Fälgarna såg riktigt bra ut på bilen! Var lite tveksam när jag såg bilden på bara fälgen får jag erkänna.
Användarvisningsbild
av Marooned
#1204495
V60D5AWDPolestar skrev:Roligt projekt, synd att Volvo aldrig släppte C30 i AWD utförande.
Håller med. Hade varit en sjukt rolig bil att trimma och ha kul med om den funnits en AWD modell.

Schmoyoho skrev:
Tycker fälgarna blev klockrena på bilen! 322 hk på framhjulen lät brutalt, blir det inte mycket torque steer? Men kul med effekt, mer sås än min V8 :shock:
Jo, det är en nackdel. Även fast trimfirman säger att dom begränsar vridet en del på 1-2an för att undvika sjukt torque steer. Visst är det kul att dra iväg på dom växlarna med, men för mig är det mycket att den är pigg 3-4an då det är mest dom hastigheterna man "drar på" i när man ska gasa extra eller köra om.

RIktigt nöjd med fälgarna med, var också lite tveksam till dom när jag fick dom men blev en helt annan sak när dom sitter på bilen.
#1205616
550cc spridarna monterade och imorgon bär det iväg mot Helsingborg för mappning och 322 roliga hästkrafter.


Väntar på kopplingen som är beställd, efter det är det inte så mycket mer kvar. Funderar på spacers bak. Sen blir det iofs lite nytt ljud i den nästa vecka med. Lite småpill blir det väl mest framöver som t ex ny alu-panel i mittkonsolen då den gamla är lite bucklig och repig. 2500kr tar Volvo för den...

Letat efter billigare på nätet utan framgång. Om någon vet så tipsa gärna.
#1205689
Pallar inte originalkopplingen för trimningen eller byter du får att få annan känsla så? Kopplingsjobb är väl inget man gör i en handvändning på dessa, måste man inte ner med hela lådan?
#1205694
Schmoyoho skrev:Pallar inte originalkopplingen för trimningen eller byter du får att få annan känsla så? Kopplingsjobb är väl inget man gör i en handvändning på dessa, måste man inte ner med hela lådan?
Den klarar väl det ett tag men risken är väl överhängande att kopplingen ger sig med all den effekten.

Vet ej, lämnar in den på verkstad för det jobbet :wink:

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]