Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1195537
Nollställde trippmätaren och körde sedan 45mil E4 med en snittförbrukning på 0,9l/mil.
Nytt rekord med min 1600kg tunga och 2,5m breda husvagn. Tidigare hade min Passat GTS
rekordet på samma sträcka 1,0 l/mil
#1199482
Vinterdäck levererade.

Fick mina Goodyear Ultragrip Ice levererade i dag. Gillar att bythjul.com hade slagit in dem fint.
Blir min fjärde bil som får gå på dessa vinterdäck och jag misstänker att jag kommer att bli lika
nöjd som tidigare.
Bilagor
IMG_1089.JPG
IMG_1089.JPG (106.81 KiB) Visad 753 gånger
IMG_1088.JPG
IMG_1088.JPG (147.13 KiB) Visad 754 gånger
#1199802
självklart ingår det inte, men man kan köpa till det-nu vet jag inet om ovanstående är ett privatköp el tjänstebil, hos oss köps alltid vinterdäck vid sidan om ( utanför Prisbasbeloppet ) för att kunna klämma in kite till på bilarna. Och det är ochså tredjeparts, Autolease har någon leverantör vi använder oss av.
#1199811
Schmoyoho skrev:Ingår det inte alltid vinterhjul när man köper en sprillans ny bil? Nästan lite hädelse att köra femekrade tredjepartsfälgar på en V90 :shock:
Nä, 90-serien har nog inte kommit till det läget som gör att Volvo behöver skicka med kampanj-vinterdäck. CCn är en tjänstebil men bara därför skulle jag aldrig betala dom priser som Volvo skall ha för däck och fälg. Lägger hellre dom pengarna på någon fabriksutrustning.
#1199812
Skulle heller aldrig betala de pengar som Volvo (och alla andra) tar för sina originalfälgar. Med tanke på hur mycket de kampanjas med jämna mellanrum så inser man hur mycket marginal det är i ordinariepriserna...
#1199840
Nej men det är inte heller ens i närheten av ordinariepris.
#1199867
poseidon skrev:4900 tar Volvo för 4st 18" orginal med premiumdäck till v90cc. Är det dyrt?
Om du går in och köper dem över disk? Utan att beställa en bil för 400TKR samtidigt??
#1199875
Nej då kostar de runt 4500kr - styck
https://www.bilia.se/dack/vinterhjul/
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar