Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1206321
Bild

Styling-söndag! :D Dags att göra något åt nummerplåtbelysningen. Ena lampan hade slocknat och glasen var inte i bästa skick så det vart att gå över till dioder istället.

Bild

Har även införskaffat en ny grill + emblem. Har hela tiden stört mig lite på att ena delen av snedribban är avbruten och att grillen har flagnat och börjat övergå i en grönaktig färg. Hållit på och sneglat på olika lösningar, men till slut så slog jag till på en rutgrill istället. Men som med alla eftermarknadsgrejer så krävs det lite jobb för att få det som man vill. Emblemet ska dit, men det kräver en del jobb. Dessutom misslyckades första försöket att limma fast det. Så nu har jag bytt lim och håller tummarna.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1206358
Vad är det där för LED-moduler? De ser ut att ha dioderna vinklade in mot skylten. Mina lyser mest runt om och ner på marken.. Förbättringen av helhetsintrycket jämfört med algbeväxta halogenlampor är i och för sig stor oavsett :)
Användarvisningsbild
av Marooned
#1206370
Gillar att du är en sån pedant.

"Ena ventilationsgallret var ju trasigt redan när bilen köptes. Ingen stor grej egentligen, men lite lagom irriterande bara."

Känner igen mig i den känslan. Den ser riktigt fin ut nu, nästan ny ut på bilderna. Tänk om alla skött om sina bilar så noga..
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1206486
SBergdahl skrev:Vad är det där för LED-moduler? De ser ut att ha dioderna vinklade in mot skylten.
Köpte dem från hova.com. Har inte tänkt på att titta nå närmare på hur ljuset sprids ifrån dem. Kollade bara så att dem lös :mrgreen:
Marooned skrev:Gillar att du är en sån pedant.

"Ena ventilationsgallret var ju trasigt redan när bilen köptes. Ingen stor grej egentligen, men lite lagom irriterande bara."

Känner igen mig i den känslan. Den ser riktigt fin ut nu, nästan ny ut på bilderna. Tänk om alla skött om sina bilar så noga..
Pedant skulle jag inte kalla mig. Jag försöker hålla bilen hel och ren, men det finns gränser. Sen är det ju klart att på nätet så ser man ju bara bilderna på när allt går bra och blir snyggt :D
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1206864
Bild

Efter 2,5 dygn så var det dags att ta bort tvingarna och se om limningen (PL400) lyckats denna gång.

Bild

Och jodå, nog verkar snedribban sitta fast alltid. Nu ska det bara hittas tid för montering, men det får nog bli till helgen.
Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1207400
dU HAde en fin nätgrill utan emblem.
Själv skulle jag haft bara nätgrill utan emblem.
Så sällan det går ha utan emblem

Min V70 har xc grill, utan emblem. as läckert.

Men det är smaksak.
Bra jobbat hursom :)

Vill ha min 940 emblemlös i grillen, men det går inte, hål och fet fyrkant blir kvar :(
Synd att ingen gjort 940 turbo grill ala orignal fast utan emblem underlag-
Den borde sålt bra tror jag
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1207637
Bild

Den gamla blästrade och ärgade grillen borta.

Bild

Den nya på plats efter att ha rengjort lite i hålet i fronten samt runt clipsen som håller fronten mot frontplåten.

Bild

Bild

Passformen var helt ok för att vara styling-grejer, och snyggare vart det ju helt klart :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]