Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1187376
Under min och Lövet's BMW diskussion i tråden om min röda AWD så var jag in på blocket för att leta på en länk till en bil jag kom att tänka på. Men i stort sett överst så hade dykt upp en ny annons. En V70 som hade egentligen allt jag vill ha, förutom vinge och kanske parkeringsassistans. Tog ett tag att skramla fram pengar och fixa en medåkare. Men idag styrdes kosan norrut för att till slut komma överens om affär. Så det vart en V70 igen 8)

En 2005 2,5T som slog om till 16300 mil på vägen hem. Fullstämplad servicebok. Manuell med mörk inredning.

Bild

Bild

Bild

Det lär bli en översyn på bromsarna och ett par andra små jobb, i övrigt verkar den vara i gott skick mekaniskt. En rejäl polering utvändigt, en motortvätt och en annan grill är väl planen framöver :D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1187383
Den där såg ju prydlig ut. Halva körsträckan mot den gamla typ då? Och någon deciliter mindre milen för att den inte har AWD antar jag?

Synd på den mörka inredning och manuella växellådan bara 8)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1187391
Riktigt snygg i den grå färgen, tummen upp.

En vinge gör ju rätt mycket med ja. Sen kanske annan nummerskyltshållare bak och om man vill en xc-grill, ähh ska vara tyst nu det var en fin en du hittat :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1187452
SBergdahl skrev:Den där såg ju prydlig ut. Halva körsträckan mot den gamla typ då? Och någon deciliter mindre milen för att den inte har AWD antar jag?

Synd på den mörka inredning och manuella växellådan bara 8)
Ja, den här han ju inte samma gedigna erfarenhet av det svenska vägnätet som den röda har :D Den här har gått i runda slängar hälften. Skillnaden i förbrukningen hade vi haft världens chans att mäta på väg hem, men tänkte inte ens på det. Men det bör ju skilja en del :lol:

Har aldrig gillat ljusa inredningar, den blir gärna att se solkiga ut. Men det kan vara snyggt om den är ren. Självbevarelsedriften gör att det blir en manuell låda igen. Automat är bekvämt, men jag har svårt att hålla fötterna i styr :oops: Är väl någon form av yrkesskada då jag kör bil med automat på samma sätt som truckarna på jobbet, en gas-fot och en broms-fot. Hade jag kört mer med automat så har man väl säkert kunna träna bort det beteendet.
Micce1980 skrev:Riktigt snygg i den grå färgen, tummen upp.

En vinge gör ju rätt mycket med ja. Sen kanske annan nummerskyltshållare bak och om man vill en xc-grill, ähh ska vara tyst nu det var en fin en du hittat :)
Finns en hel del småsaker som kan göras för att få den lite snyggare, men det är inte så högt prioriterat just nu. Det finns alltid saker att göra även om utgångsobjektet är bra :mrgreen:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1187482
Marlboroman skrev:Självbevarelsedriften gör att det blir en manuell låda igen. Automat är bekvämt, men jag har svårt att hålla fötterna i styr :oops: Är väl någon form av yrkesskada då jag kör bil med automat på samma sätt som truckarna på jobbet, en gas-fot och en broms-fot. Hade jag kört mer med automat så har man väl säkert kunna träna bort det beteendet.
Hah. Ja att köra bil på samma sätt som en truck kan ju bli minst sagt spännande om man inte tänker sig för :lol:
av Schmoyoho
#1187520
Gillade den röda men denna var ju riktigt tjusig! Det enda jag tycker saknar är classic-listerna med kromranden, tycker de gör sig väldigt väl på den mörkgrå färgen.
Lucif3r skrev:Klart man ska ha mörk inredning och manuell :-)-)
Klart man ska bensinturbo dessutom! Fast once you go ljus inredning och automatlåda you never go back.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1187526
Schmoyoho skrev:Fast once you go ljus inredning och automatlåda you never go back.
Känner igen det där.. :)

Ja, Classic-listerna skulle passa riktigt bra på den där färgen.

Vinge inte alls nödvändigt imho.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1187632
Lucif3r skrev:Klart man ska ha mörk inredning och manuell :-)-)
(D) 8)
S80_140HK skrev:Bra val! Ser klart vettig ut :-)-)
Tackar :D
SBergdahl skrev:Hah. Ja att köra bil på samma sätt som en truck kan ju bli minst sagt spännande om man inte tänker sig för :lol:
Typ så ja :lol:
Schmoyoho skrev:Gillade den röda men denna var ju riktigt tjusig! Det enda jag tycker saknar är classic-listerna med kromranden, tycker de gör sig väldigt väl på den mörkgrå färgen.
Ja, det kanske behövs något för att bryta av det gråa lite.
SBergdahl skrev:Vinge inte alls nödvändigt imho.
Tycker vingen ger ett bättre flyt i taklinjen. Av samma anledning skulle jag kunna skippa railsen också, men det är synnerligen tveksamt om det kommer hända.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]