Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1211015
White skrev:Ja den där konstruktionen är väl mindre genomtänkt om man säger så! :???:
Det där är bara konstigt, för allt konstruktionsarbete hade ju redan gjorts med det gamla huset + slangen. Så man löste ett problem som inte fanns..?
Micce1980 skrev:Den där grillen gjorde ju otroligt mycket, bra jobbat :-)-)
Bild

Ja, det vart värt det i slutänden. Den gjorde större skillnad än jag trodde 8)
Micce1980 skrev:Bra upptäckt med stiften med
...och enligt serviceboken är det en Volvo-verkstad som har monterat dem :-O)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1211215
Bild

Lagom till att det är dags att byta till vinterdäcken så trillade nya ventilhattar in till mina Nebula. En av hattarna var borta vid köpet av bilen och eftersom det var ungefär lika dyrt att köpa 4 som att köpa en så vart det en uppsättning nya. Dem 3 andra blir väl rengjorda och får agera reserver.
Senast redigerad av 1 Marlboroman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1211552
Bild

Bring it on Bore! Har hållit ut ett tag, men tänkte att idag får det nog fasen bli byte till vinterdäck. När jag höll på med det 3:e så började fjunen komma. Kör vidare med dem Hankook winter i*pike rs jag köpte till den röda. Till den här så följde det förvisso med vinterdäck på alu-fälg, men dem däcken var inte så bra + att dem fälgarna hade lacksläpp och var rätt ärgade och fula i lacken. Så dem vinterdäcken fick följa med den röda 8) Passade även på att gnugga ren och lägga lite mer fett på beläggen fram.

Nu är det dock dags att kompletteringshandlas med bogserlina och startkablar. Och spaden ska läggas in!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1211615
I utrustningsväg är det inte så mycket att skriva om. Det är en business tror jag, så det är rätt magert med lull-lull. Kul att höra att fler än jag gillar grillen 8)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1212803
Bild

Dags för en lite grundligare rengöring av sommarfälgarna nu när dem inte behövs på ett tag. Efter att ha använt 2 olika avfettningar samt 2 olika varianter av syra/flygrostborttagning så vart dem ju att se skapliga ut. Hade gått att få lite mer av den bruna beläggningen på insidan, men tiden i GDS-hallen hade börjat rinna iväg.

Bild

Efter en omgång med lera och lite grövre lackrengöring så fick det blir ett lager med fälgförsegling och lite däckdressing. Nu ska jag bara skaffa påsar att ha dem i över vintern.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1212893
Nämen, blev ju kalas det där. Men det är ett litet slitgöra att få de fina :wink:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1212964
Det tråkiga är ju att jag fortfarande har dem andra 2 kvar att göra. Och så vet jag ju att det kommer att bli enklare att hålla dem rena nästa år, så man får ju trösta sig med den tanken under tiden :D
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1213603
Bild

Bogserlina, varselväst, startkablar och en skvätt olja. Spaden ligger i bilen, så nu är man kittad! :mrgreen:

Bild

Haft en sporadiskt klonk och lite vibrationer fram. Och har ju köpt nya bärarmar sedan tidigare, så idag så fick det bli ett byte. Hittade denna guide som jag följde:



Dock med skillnaden att jag lossade kränghämmarstaget i ovankant och vred undan det. Ja och så använde jag ett spett för att bryta det sista då mitt spännband var lite för klent.

Bild

Om man som jag bestämmer sig för att inte lossa drivaxeln så får man räkna med en liten brottningsmatch för att få bort och framförallt dit den nya armen. Började på passagerarsidan eftersom det var där det lät OCH för att det är den struliga sidan då man lär lossa på motorfästen och tilta undan motorn lite för att kunna byta dem 2 främre bultarna.
Tyvärr tog det så pass lång tid att jag får byta den andra vid ett senare tillfälle, men nu har jag koll på ett par grejer som förhoppningsvis gör att det ska gå fortare på förarsidan.
Senast redigerad av 1 Marlboroman, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]