Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jungelgeorge
#1185064
Tänkte dra en liten tråd om modifieringar på min Volvo XC70 AWD D4 2015.

Ska lacka om bakluckan och stötfångarspoiler bak samt polering av några repor samt hjulinställning på försäljarens bekostnad samt sättas på en vinge bak som Volvo har rea på nu. 2900 kronor för vingen lackad och monterad.
IMG_3924.JPG
Black on Black
IMG_3924.JPG (134.54 KiB) Visad 756 gånger

**********************************************************************************************************************************

• Erakir - 8 x 19" - 955 (Diamond cut/Tech Black matt) Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico 235/45 R19 99V
• VOC parkeringsvärmare med fjärrstart via app eller timer
• Elvärme i ratt
• Audio PS Sensus Connect 7
• Adaptiv farthållare
• Elinfällbara backspeglar med BLIS
• Insynsskydd och skyddsgaller i lastutrymme
• DSTC- Antisladdsystem
• 12V uttag fram/bak/bagage
• Multifunktionsratt för farthållare och ljudanläggning
• ABL- Aktiva Xenonljus
• Parkeringshjälp bak
• Dubbla synliga slutrör
• Hill Descent Control
• Driver Alert System (varnar vid vinglig körning)
• Adaptiv farthållare med autobroms
• Digitalt kombiinstr
• Aktivt helljus (bländar av automatiskt)
• Trafikskylts information
• Dragkrok
Senast redigerad av 3 Jungelgeorge, redigerad totalt 0 gång.
av Jungelgeorge
#1185069
Nya reggplåtar och en Made by Sweden hållare har kommit på. Väntar fortfarande på lackeringen och vingmontaget samt att solfilm skall monteras på fem rutor.
IMG_3925.JPG
Ute på tur, aldrig sur. Magiska Glaskogen i Värmland på fototur.
IMG_3925.JPG (212.17 KiB) Visad 745 gånger
av Jungelgeorge
#1185213
CaptainOats skrev:äntligen. Har väntat på en blacked out xc70
ska du köra fälgarna helsvarta o allt ?
Tanken är att få tag på andra fälgar till sommardäcken och köra dessa Erakir på vinterdäcken. Ska även slänga på solfilm nästa vecka och funderar på att fixa nya lister runt rutorna eller om jag skall foliera dem först för att se effekten.
#1185223
Jungelgeorge skrev:
CaptainOats skrev:äntligen. Har väntat på en blacked out xc70
ska du köra fälgarna helsvarta o allt ?
Tanken är att få tag på andra fälgar till sommardäcken och köra dessa Erakir på vinterdäcken. Ska även slänga på solfilm nästa vecka och funderar på att fixa nya lister runt rutorna eller om jag skall foliera dem först för att se effekten.
Spännande. Jag har en vit sport då har man alla detaljer svarta redan det hade vart perfekt för dig.

Kan du inte bara plasti dippa allt ?
Fälgar också med glosser efteråt sä blir dom som den helsvarta varianten.
av Jungelgeorge
#1185324
Inspirerad av en annan tråd så blev det att montera samma laddpanel som jag har i båten även på XC70´n. För dem som undrar så går det inte att ladda med huven stängd men är inget problem då jag laddar i eget garage. Annars är det bara att snäppa loss locket och sätta i kabeln och lägga laddaren i motorutrymmet och stänga huven om du vill ladda utomhus.
EF5CD6F0-0D14-4C01-8CDC-5B18E40D6794.jpg
EF5CD6F0-0D14-4C01-8CDC-5B18E40D6794.jpg (96.57 KiB) Visad 685 gånger
Blev riktigt bra och ser ut som levererat från fabrik.
46897122-F27B-4DDF-94DD-410E54555A31.jpg
46897122-F27B-4DDF-94DD-410E54555A31.jpg (84.15 KiB) Visad 684 gånger
Investerade i en förlängningskabel så det går att ha CTEK laddaren monterad på väggen i garaget. Blir bra detta till vintern.
F3D6F0EF-C047-4BFC-8C43-10CAC69C020A.jpg
F3D6F0EF-C047-4BFC-8C43-10CAC69C020A.jpg (113.1 KiB) Visad 687 gånger
Senast redigerad av 2 Jungelgeorge, redigerad totalt 0 gång.
av Jungelgeorge
#1185326
CaptainOats skrev:
Jungelgeorge skrev:
CaptainOats skrev:äntligen. Har väntat på en blacked out xc70
ska du köra fälgarna helsvarta o allt ?
Tanken är att få tag på andra fälgar till sommardäcken och köra dessa Erakir på vinterdäcken. Ska även slänga på solfilm nästa vecka och funderar på att fixa nya lister runt rutorna eller om jag skall foliera dem först för att se effekten.
Spännande. Jag har en vit sport då har man alla detaljer svarta redan det hade vart perfekt för dig.

Kan du inte bara plasti dippa allt ?
Fälgar också med glosser efteråt sä blir dom som den helsvarta varianten.
Funderar på hur jag ska göra är lite sugen på att montera på Side Scuff Plates nu när det är rea på Volvo. Kanske behövs lite silver för att bryta av det svarta. Alltid dessa I-landsproblemen. ;)
av Jungelgeorge
#1185331
Mycket vill ha mera. Orkade inte hålla fingrarna ur syltburken utan tog en tur till AS Motorteknik i Kristinehamn för några veckor sedan.
De 181hk och 420 nm fick sällskap av ytterligare 64 hk och 80 nm och nu är det 245hk med underbara 500nm i vrid. Blir bra när båten skall hängas på och som bonus tycker jag att lådan växlar lite bättre också.
IMG_3716.jpg
IMG_3716.jpg (178.21 KiB) Visad 674 gånger
IMG_3712.jpg
IMG_3712.jpg (62.13 KiB) Visad 677 gånger
Gött mos sôm ve säger i Värmland :-O)
#1185385
ska du köra fälgarna helsvarta o allt ?[/quote]

Tanken är att få tag på andra fälgar till sommardäcken och köra dessa Erakir på vinterdäcken. Ska även slänga på solfilm nästa vecka och funderar på att fixa nya lister runt rutorna eller om jag skall foliera dem först för att se effekten.[/quote]

Spännande. Jag har en vit sport då har man alla detaljer svarta redan det hade vart perfekt för dig.

Kan du inte bara plasti dippa allt ?
Fälgar också med glosser efteråt sä blir dom som den helsvarta varianten.[/quote]

Funderar på hur jag ska göra är lite sugen på att montera på Side Scuff Plates nu när det är rea på Volvo. Kanske behövs lite silver för att bryta av det svarta. Alltid dessa I-landsproblemen. ;)[/quote]


Om jag var dig hadr jag plsti dipat dom och sedan monterat
Då kan du ta bort det sen

Hade även gjort.det med fronten och bakspoiler
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]