Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1212423
Den där Passaten var ju rätt "fet" :-)-) Körde en MY10 i tjänsten en del och var ruggigt nära att köpa loss den sen :wink:
#1212574
Tack. Ja R-line utförandet tycker jag gör rätt mycket för intrycket.
Bild
Bild

Blev en tankning idag också (0,68) samt en snabb avspolning. Det senare känns dock som ett hopplöst uppdrag i den här säsongen när man kör 10 mil om dagen...
#1216565
300 mil senare så har absolut ljudnivån sjunkit. Men jag vet inte om jag vill kalla Hakka8 ett tyst däck än. Fortfarande märkbart bullrigare i 215/55-17 än sommardäcken 235/45-18 vilket jag inte känner igen från tidigare bilar.
#1221440
Fick fylla på AdBlue nu för första gången, efter ganska exakt 1100 mil. Tips till er med SCR bilar som bor i Stockholmsområdet så har Circle K Midsommarkransen AdBlue på pump för bara 6.95kr/lit. Lite skillnad mot det sinnessjuka priset inne på macken:
https://www.okq8.se/webbshop/bilprodukt ... e-1_d_5-l/

Visst går det att köpa på Biltema för rimligare pengar men de har aldrig något i lager och på Swedol får man ingen tratt och de säljer bara på 10l dunk.
#1228475
Skärmavbild 2018-01-26 kl. 21.22.46.jpg
Skärmavbild 2018-01-26 kl. 21.22.46.jpg (904.8 KiB) Visad 1981 gånger
Dags för service på A1an. Pratar med Audi - 4600kr ska de ha. I h-e heller för ett oljebyte och ett kupéfilter. Blev att göra det själv istället och det är nog den enklaste service jag gjort. Oljefilter på ovansidan av motorn, oljepluggen helt vanlig sexkant. Det enda som var "komplicerat" var att få av hasplåten undertill samt faktiskt hitta ordentliga lyftpunkter. Inga punkter alls att lyfta i mitten av bilen så man kan få upp hela bak eller framänden (för att få in pallbockar) så istället fick jag trixa lite och lyfta flera gånger.

Nåväl, skulle säga att själva oljebytet tog mig 30 minuter. Kupéfiltret 5 minuter.

Passaten fick en tvätt (ej på bild) och det var en deprimerande upplevelse. Lacken är som fullständigt sandpapper, bilen är 10 månader och har gått 1500 mil. I fronten har jag säkert fått 20st stenskott varav 5st är större än 5mm och hela vägen ner till grundfärgen. Motorvägspendling i tät trafik är ingen höjdare...
#1229105
Det är mitt garage men det är inte riktigt fotograferingsredo än vill jag säga. Halva är fullt med kartonger från flytten :(

Men det ska bli bättre med tiden är tanken och det är absolut rätt rymligt med 8x11m. Verktygsbänk kom idag exempelvis. Det jag skulle vilja göra men som jag antagligen klantat mig lite genom att sätta upp elen, är att måla väggarna vita. Tycker det betonggrå är rejält fult.

Men det går saaaaaaakta, blir mest jobb uppe i huset med garderober och junk. Ska också bygga en altan.

Så om 5 år kanske det ser snyggt ut :wink:
#1229184
Det är väl standard i garage och källare att utvändigt monterad el är övermålad några gånger? Lika bra att börja ;-)

Annars är det väl inte hela världen när du väl tar dig tid att lossa det som är lätt att lossa och maskera resten. Klart det tar längre tid men totalt påverkar det knappast genomförandet av projektet att måla om ett rum.

Ser ut att finnas förutsättning att få det ganska ljust och trevligt med vita väggar :)
#1229237
Tack. Ja nåt jag faktiskt satsat ordentligt på är belysning i taket. Det är 16st 2x18w LED armaturer så det är rejält ljust därinne.

Du råkar inte veta om silikatfärg är skadligt för kablar eller inte? :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]